نشست جمع‌بندی کری و اشتون در مسقط

تسنیم: وزیر امور خارجه آمریکا و هماهنگ کننده گروه ۱+۵ در مذاکرات با ایران قرار است در مسقط نشست جمع‌بندی برگزار کرده و پس از آن، کری عمان را به مقصد چین ترک خواهد کرد.

“جان کری” وزیر امور خارجه آمریکا و “کاترین اشتون” هماهنگ کننده گروه ۱+۵ با ایران قرار است در مسقط نشست جمع‌بندی (شام کاری) برگزار کرده و پس از آن، کری عمان را به مقصد چین ترک خواهد کرد.

مذاکرات سه جانبه «محمد جواد ظریف» و «جان کری» وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و آمریکا و «کاترین اشتون» هماهنگ کننده کشورهای ۱+۵ که ظهر روز گذشته در مسقط آغاز شد، امشب به پایان رسید.

مذاکرات دیروز در سکوت خبری برگزار شد و چیزی از پشت درب‌های بسته به بیرون درز نکرد و تنها یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان، بود که در اظهاراتی کوتاه از وجود برخی پیشرفت‌ها در مذاکرات خبر داد.

این مذاکرات احتمالا مهمترین نشستی خواهد بود که پیش از گفتگوهای نهایی در ۱۸ نوامبر (۲۷ آبان) – زمانی که هنوز مقامات ایرانی آن را تأیید نکرده‌اند – برگزار شد و نتایج آن اهمیت زیادی در سرنوشت مذاکرات ۱۰ ساله هسته‌ای کشورمان با قدرت‌های جهانی خواهد داشت.

یک مقام بلندپایه ایرانی در مصاحبه با خبرگزاری کیودوی ژاپن مذاکرات دو روزه میان ایران و گروه ۱+۵ در عمان درباره برنامه هسته‌ای تهران را “سخت” توصیف کرد که پیشرفت اندکی را نیز به همراه داشته است.

وی گفت: ما همچنان اختلافاتی درباره موضوعات اصلی داریم و پیشرفت اندکی در این دور از گفت‌وگوها داشتیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا