لاریجانی: تنها با حملات نظامی هوایی نمی توان منطقه را از وجود تروریست ها پاک کرد

به گزارش ایرنا از اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی عصر امروز (دوشنبه) در دیدار نوری المالکی معاون رییس جمهوری عراق با تقدیر از تلاش های مردمی در عراق برای مقابله با خطرات گروه تروریستی داعش ابراز امیدواری کرد که آرامش و ثبات هر چه زودتر به تمام عراق بازگردد.

رییس مجلس با اشاره به روابط خوب بین دو کشور ایران و عراق گفت: دو کشور دوست و برادر ایران و عراق در همسایگی یکدیگر از روابط خوب و رو به رشد در زمینه های مختلف سیاسی، پارلمانی، اقتصادی و تجاری برخوردارند که گسترش هر چه بیشتر این مناسبات در جهت منافع علمی آنان خواهد بود.

لاریجانی افزود: برقراری امنیت و ثبات در تمام سرزمین های عراق واجد اهمیت منطقه ای برای تمام کشورهای همجوار است و جمهوری اسلامی ایران در این راستا تمام تلاش های خود را بکار گرفته است.

نوری المالکی معاون رییس جمهوری عراق نیز در این دیدار از جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور بزرگ و دوست برای عراق در دوره های مختلف پس از سقوط صدام نام برد و گفت: امروزه تمام عراق به یقین رسیده اند که جمهوری اسلامی ایران یک دوست و یاور حقیقی در مواقع دشوار و حساس برای عراق است.

وی افزود: اراده مقامات دو کشور بر گسترش هر چه بیشتر مناسبات و همکاری های فیمابین در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری و امنیتی تعلق دارد.

نخست وزیر سابق عراق گفت: بسیج مردمی در عراق به زودی به تحرکات تروریستی گروه داعش که در جنایات خود تفاوتی بین شیعه و سنی و کرد و ترکمن قائل نیست پایان خواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا