رئیس‎جمهور عراق در لباس احرام/تصاویر

ابنا: «فواد معصوم» رئیس جمهور عراق که در رأس یک هیأت بلندپایه برای تقویت روابط با عربستان سعودی به این کشور سفر کرده است مراسم حج عمره را در بیت الله شریف بجای آورد.

رئیس جمهور عراق را در ادای مناسک حج، «ابراهیم الجعفری» وزیر امور خارجه، «محمد سالم عبدالحسین» وزیر کشور، «سلمان علی حسن» وزیر برنامه ریزی و «فالح فیصل فهد» مشاور امنیت ملی و «نصیر عایف» حبیب رئیس دفتر ریاست جمهوری همراهی کردند.

فواد معصوم و هیأت همراه روز سه شنبه به ریاض سفر کرده و دیدار‌های مختلفی با «ملک عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان، «سعود الفیصل» وزیر امور خارجه عربستان سعودی، رئیس دستگاه اطلاعاتی و سفرای کشورهای عربی در عربستان انجام داده است.

درهمین حال «هوشیاری زیباری» وزیر دارایی این کشور گفت: عراق به دنبال برقراری روابط دیپلماتیک و سیاسی با عربستان سعودی و دوری از تنش و نگرانی در روابط میان دوجانبه است.

وی تاکید کرد تلاش می‌شود تا روابط خوبی برقرار شود و مسئولان دو کشور در آینده نزدیک دیدار‌های گوناگونی با یکدیگر خواهند داشت.

زیباری افزود: با عربستانی‌ها توافق کردیم هیاتی از ریاض برای بررسی اوضاع امنیتی به عراق بیاید و پس از بررسی آنان بازگشایی سفارت عربستان در بغداد آغاز شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا