استاندار مازندران : مانعی برای توسعه روابط با قرقیزستان وجود ندارد

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران ‘ ربیع فلاح ‘ روز پنجشنبه در جمع اعضای اتاق بازرگانی و صنایع قرقیزستان در بیشکک دسترسی قرقیزستان به آبهای آزاد از طریق ایران را مهم خواند و اجرای طرح راهبردی راه آهن ایران ـ افغانستان ـ تاجیکستان ـ قرقیزستان ـ چین را حائز اهمیت و زمینه ساز همکاری های بیشتر اعلام نمود.

وی تصریح کرد : مذاکرات خوب و سازنده ای با معاون اول نخست وزیر قرقیزستان داشتیم و عزم ما برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری جدی است .

وی از اتاق بازرگانی قرقیزستان خواست تا برای توسعه مبادلات اقتصادی بین دو کشور برنامه ریزی نماید .

در این نشست ‘ شارشکیف ‘ رئیس اتاق بازرگانی و صنایع قرقیزستان از حضور استاندار مازندران و تیم اقتصادی همراه در بیشکک تشکر نمود و قول داد تا با تداوم جلسات کارشناسی شاهد تسهیل ارتباط بخشهای خصوصی دو کشور در زمینه کشاورزی، دامپروری، صنایع تبدیلی و موارد ضروری دیگر باشیم.

وی تاکید کرد : ایران ظرفیت های خوب و مناسبی دارد و حجم مبادلات دو کشور می تواند افزایش یابد و فعالان اقتصادی بیشکک علاقمندند بسترهای افزایش حجم مبادلات دو طرف فراهم شود.

در ادامه این نشست کارگروههای کاری و مشورتی با حضور فعالان اقتصادی مازندران و قرقیزستان تشکیل و در زمینه چگونگی گسترش روابط بحث و تبادل نظر شد.

استاندار مازندران و هیات تجاری و اقتصادی استان روز چهارشنبه در سفری چهار روزه به قرقیزستان سفر کرد.ک/۱

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا