کهنه سرباز آمريکايي به افراد بي خانمان غذا داد اما خودش کباب شد

ه گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، آرنولد آبوت کهنه سرباز نود ساله آمریکایی مدیر موسسه خیریه ای است که سالهاست به بی خانمانها در کالیفرنیا غذای رایگان می دهد. او برای کمک به بی خانمانها تبلیغ هم می کند. اما اخیرا قانونی تصویب شده است که ممکن است پای او را به دادگاه بکشاند و حتی او را مشمول زندان و جریمه نقدی کند. بر اساس قانون جدید غذا دادن به افراد بی خانمان در اماکن عمومی ممنوع است. از زمانی که این قانون جدید تصویب شد، ماموران دو بار کار موسسه او را متوقف کرده اند. با وجود این هشدارها آرنولد می گوید از کار خود دست بر نمی دارد.
او گفت، من چند سال برای کشورم در جنگ جهانی دوم جنگیده ام . من در آن زمان می دانستم برای چه می جنگم و اکنون نیز می دانم برای چه مبارزه می کنم.
قوانین موسوم به کیفیت زندگی در بسیاری از ایالت های آمریکا اجرا می شود. بر اساس این قوانین، در صدها شهر آمریکا دراز کشیدن در اماکن عمومی یا خوابیدن داخل خودروها ممنوع است. منتقدان می گویند این قوانین عملا بیخانمانها را مجرم بالفعل می کند.
طرفداران این قانون معتقدند باید فکری اساسی برای بی خانمانها شود و آنها را از سطح پیاده روها و اماکن عمومی جمع کرد اما کاری که آبوت انجام می دهد جمع کردن بیخانمانها را سخت تر می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا