درخواست بحرینی‌ها برای آزادی زنان

بحرینی‌ها با برپایی نشستی در مقر جمعیت وفاق، بازداشت گسترده بانوان در این کشور را لکه ننگی بر دامن آل خلیفه دانستند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازپایگاه خبری شبکه العالم؛  این نشست که در مقر جمعیت اسلامی بحرین در منطقه “البلاد القدیم” برگزار شد شاهد حضور تعدادی از شهروندان، بخصوص خانواده بانوان زندانی بود.

شرکت کنندگان در این نشست تاکید کردند که بازداشت بانوان نه قانونی است و نه با ارزشهای انسانی، عربی و اسلامی همخوانی دارد؛ بلکه جنایتی است در حق زنان و در حق ملت بحرین.
مادر “امینه مهدی” یکی از بانوانی که اخیرا بازداشت شده است، گفت: تنها خواسته من این است که خبری از دخترم داشته باشم… از دلهای بیدار می خواهم که سکوت نکنند … دختر من مادر ۴ فرزند است و هرجا که برای پرس و جو درباره وضع او رفتیم به نتیجه ای نرسیدیم… فقط می خواهم از او خبری داشته باشم.

خواهر یکی دیگر از بانوان زندانی نیز به نمایندگی از خانواده اش اظهار داشت: این کار آل خلیفه ننگ و عار است. خواهر من به همراه چند زن دیگر از ساعت ۷ روز گذشته ربوده شده اند و تا به این ساعت خبری از آنها نداریم. کودک شیرخوار “هدی” در وضعیتی اسفبار قرار دارد و فرزندان سایر بانوان زندانی بهانه مادرانشان را می گیرند.. ما اینجا آمده ایم تا با این زنان آزاده و شریف اعلام همبستگی کنیم و بر ضرورت وجود واکنشی جدی در برابر زندانی کردن زنان تاکید کنیم.
پدر شهید “یاسین العصفور” که دخترش “نفیسه” نیز در زندان آل خلیفه به سر می برد، گفت: در این رژیم حق و عدالت و قانون معنا ندارد. جز خدای سبحان شکایت خود را نزد چه کسی می توانیم ببریم؟

وی تاکید کرد: آل خلیفه کسانی را که در تجمعات و  فعالیت های مختلف حضور دارند هدف قرار داده و امروز هم خانواده شهدا که برای بیان مصائب این ملت دور هم جمع شده اند، در تیررس خشم آل خلیفه هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا