گفتگوی لاوروف و کری در مورد مساله هسته‌ای ایران

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگویی تلفنی بر ضرورت حداکثر تلاش برای دستیابی به توافق در مورد مساله هسته ای ایران تاکید کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از اطلاعیه وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف و کری روز جمعه در این گفتگوی تلفنی در مورد نتایج مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ مذاکره کردند.

در این اطلاعیه آمده است: وزرای خارجه روسیه و آمریکا به بحث درباره دورنمای انعقاد توافقنامه هسته ای ایران ادامه دادند.

دو طرف بر لزوم تلاش حداکثری برای دستیابی به این توافق در جریان دور آینده مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ تاکید کردند.

وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا روز چهارشنبه نیز در گفت و گویی تلفنی به تفصیل در مورد مساله هسته ای ایران مذاکره کردند که نشانه حساسیت بسیار زیاد مساله هسته ای ایران و دستیابی به توافق در مورد آن برای مسکو و واشنگتن است.

لاوروف و کری در این گفتگوی تلفنی بر لزوم دستیابی به توافق جامع هسته ای با ایران در سریع ترین زمان ممکن تاکید کردند.

سرگئی ریابکوف معاون وزارت خارجه روسیه و مذاکره کننده ارشد هسته ای این کشور نیز روز چهارشنبه به خبرگزاری اینترفاکس گفت: مسکو هر اقدامی را برای کمک به دو طرف برای دستیابی به توافق انجام خواهد داد.

این مقام روسی که درمذاکرات روز یکشنبه و دوشنبه در مسقط حضور داشت، افزود: ما امکان عدم دستیابی به توافق هسته ای تا ضرب الاجل تعیین شده در ۲۴ نوامبر ( ۳ آذر) را مد نظر نداریم و همه توجه خود را معطوف این مسئله کرده ایم و معتقدیم فرصتی داریم که اندک نیست و نمی توانیم آن را از دست بدهیم.

ریابکوف خاطرنشان کرد، دستیابی به توافق تا قبل از ضرب الاجل تعیین نشده نه تنها امکان پذیر است، بلکه یک ضرورت محسوب می شود و باز هم تاکید می کنم که ما برای رسیدن به چنین هدفی تلاش زیادی می کنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا