۴ میلیون بهره‌بردار در سرشماری کشاورزی سال جاری

بصیر، نعمت الله رضایی با اشاره به پایان چهارمین سرشماری عمومی کشاورزی سال جاری اظهارداشت: این سرشماری از ۵ مهرماه تا ۱۸ آبان ماه سال جاری ادامه یافت و در حال حاضر نیز به ساکنان غایب فرصت داده شده تا اطلاعات خود را تکمیل کنند.

معاون طرح‌های آماری مرکز آمار ایران گفت:‌ برخی خانوارها غیرساکن بوده و به همین علت به مراکز استانی گفته شده تا اطلاعات آنها نیز بارگذاری شود.

وی با اشاره به میزان بهره‌برداران در چهارمین سرشماری عمومی بخش کشاورزی تصریح کرد: هنوز آمارها جمع بندی نشده است و گزارش اولیه نشان می دهد حدود ۴ میلیون بهره‌بردار کشاورزی د رایران وجود دارند.

رضایی ادامه داد: در دوره گذشته ۴٫۳ میلیون بهره‌بردار وجود داشتند که به نظر می رسد، تعدادشان نسبت به سال ۸۲ کاهش دارد.

به گزارش فارس همچنین در دوره پیشین سرشماری کشاورزی ۱۱٫۷ میلیون تن گندم، ۱٫۸ میلیون تن برنج،‌ ۳۷ میلیون راس گوسفند و بره و ۲۰ میلیون راس بز و بزغاله وجود داشتند.

همچنین طبق گزارش‌ها کل تولید محصولات کشاورزی ایران ۱۰۰ میلیون تن بوده که اگر به تعداد بهره‌برداران حاضر یعنی ۴ میلیون نفر تقسیم کنیم، هر بهره‌بردار به طور میانگین سالانه ۲۵ تن محصول کشاورزی یا دامی تولید می‌کند.

براین اساس باید ملاحظه کرد، با وجود برنامه ریزی و تخصیص منابع کلان، برای بهینه سازی محصولات کشاورزی جایگاه بهره‌وری در این تولیدات کجاست؟

 

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا