ادعا بلومبرگ ازهدف سفر زنگنه به امارات

بصیر،  شبکه اقتصادی «بلومبرگ» روز یکشنبه با انتشار گزارشی به ابعاد سفر این هفته «بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت جمهوری اسلامی به امارات پرداخته و نوشته است که این سفر، با هدف تثبیت قیمت‌ نفت در بازارهای جهانی صورت می‌گیرد.


بر اساس برنامه قرار است آقای زنگنه با مقامات ارشد دولت امارات دیدار و گفت‌وگو کند. این سفر در حالی صورت می‌گیرد که بازار جهانی نفت در دو ماه اخیر شاهد بی‌ثباتی شدید قیمت بوده است.

بلومبرگ با اشاره به اینکه این سفر پس از بازدید آقای زنگنه از کویت و قطر و در آستانه نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) صورت می‌گیرد، به نقل از «تام جیمز» مدیر مرکز مشاوره «ناویتاس ریسورسز» نوشته است: «آن‌ها می‌خواهند قیمت‌ها را تثبیت کنند و پیش از نشست (اوپک)، هماهنگی‌های خواهند داشت.»

هفته گذشته «فواد معصوم» رئیس‌جمهور عراق و «عبدالله الثنی» نخست‌وزیر لیبی در سفرهای جداگانه به ریاض، با مقامات عربستان دیدار کردند. همچنین «رافائل رامیرز» وزیر خارجه ونزوئلا و نماینده این کشور در اوپک، دیدارهایی با نمایندگان الجزیره و قطر داشت.

بلومبرگ در حالی مدعی شده است که ایران برای بودجه خود به نقت ۱۴۰ دلاری نیاز دارد که پایگاه تحلیل المانیتور روز شنبه با انتشار گزارشی، این رقم را بی‌اساس خواند و نوشت تهران با نفت ۸۰ دلاری نیز قادر است به سقف بودجه مد نظرش در سال جاری برسد.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا