نیویورک تایمز: افتضاح ترین انتخابات سنای آمریکا از جنگ جهانی دوم به بعد در سال ۲۰۱۴

بصیر، تغییر در آمار انتخابات دو هفته گذشته آمریکا وحشتناک بوده است. چقدر وحشتناک؟ فقط ۱۹% افراد واجد شرایط رای، پای صندوق های رای رفتند. بدترین وضعیت در ۷۲ سال گذشته ! « نیویورک تایمز »


چند روزنامه آمریکایی بالاخره بعد از گذشت دو هفته از انتخابات دست به افشای آمار شرکت کنندگان زدند. انتخاباتی که خود نیز به واقع محل تامل داشت. سایت ها و خبرگزاری های فراوانی در مقابله با انتخابات گذشته از آن به عنوان “پیروزی پول بر سیاست” ، “پیروزی برادران کاچ” ، ” سلطه برادران کاچ بر سنا ” و خیلی تیتر های دیگر یاد کردند.
انتخاباتی که هنوز هیچ مرجع رسمی دولتی جرات انتشار آمار دقیق از تعداد رای دهندگان در آن را نداشته است. اما چند روزنامه آمریکایی درنهایت لب به افشای اسرار انتخابات سنای ۲۰۱۴ گشودند.
روزنامه نیویورک تایمز دو ایالت آمریکا را در ابتدا به عنوان بالاترین مشارکت “ایالت مین با ۵۹٫۳%” وکمترین مشارکت در ” ایالت ایندیانا با ۲۸%” مثال زده است.

در سه ایالت کالیفرنیا، تگزاز و نیویورک که جزء سه ایالت بزرگ آمریکا از لحاظ جمعیت هستند، کمتر از یک سوم افراد واجد شرط رای داده اند. به گفته سردبیر تایمز، این آمار خجالت آور است.
       

    
نیویورک تایمز: افتضاح ترین انتخابات سنای آمریکا از جنگ جهانی دوم به بعد در سال 2014

 

نیویورک تایمز: افتضاح ترین انتخابات سنای آمریکا از جنگ جهانی دوم به بعد در سال 2014


در چند سال اخیر آمار انتخابات و رای دهندگان سیری نزولی داشته است که در مقایسه با سال ۲۰۱۲ کاهشی ۵% را 
شاهد بوده اند.
 سایت الجزیره آمریکا نیز جدول آماری را با عنوان ” کاهش میزان رای دهندگان در ۲۰۱۴ ” در تایید میزان شدید مشارکت کنندگان در آمریکا را منتشر کرد.

نیویورک تایمز: افتضاح ترین انتخابات سنای آمریکا از جنگ جهانی دوم به بعد در سال 2014


طبق تحقیقات موسسه “اگزیت پالز” این فاجعه یک دلیل دارد: طبق آمار گرفته شده ۵۴% مردم از عملکرد باراک اوباما به عنوان رئیس جمهور ناراضی هستند و این در حالی است که ۶۵% مردم نیز بر این اعتقاد هستند که کشور به بی راهه می رود.

مردم دموکرات طلب ۵۳% شان از حزب خود ناراضی هستند و در آن سوی، مردم جمهوری خواه طلب نیز۵۶% شان ناراضی از حزبی که طرفدارشان بودند. و طبق آمار این موسسه از هر ۱۰ رای دهنده فقط ۲ نفر به دولت آمریکا اعتقاد و ایمان دارند که کشور در مسیر درست است.
اما باراک اوباما در نطقی که در شب پیروزی جمهوری خواهان کرد به حضور کم و خجالت آور مردم اشاره کرد و گفت :« با تمام کسانی هستم که رای دادند، می خوام بدونید که حواسم به شماها هست و اما آن دو سومی که رای ندادید. حرف شما رو هم شنیدم.»

دولت آمریکا بعد از گذشت ۱۵ روز انتخابات سنا هنوز نتوانسته است این میزان مشارکت بسیار کم را درک کند، اما به گفته روزنامه ” یو اس ای تودی ” باراک اوباما این وضعیت افتضاح را درک کرده  است و عمیقا به دنبال راه کاری برای حل مسائل داخلی کشورش است.

 

 

 

تیتر یک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا