ورود خمیرمرغ به سوسیس وکالباس ممنوع

بصیر، «محمدرضا نصیری» افزود: فرآورده های گوشتی از لحاظ سلامت به صورت ویژه کنترل می شوند و اصولا فرآورده های گوشتی تولید داخل باید شماره پروانه ساخت و فرآورده های وارداتی نیز باید برچسب اصالت کالا داشته باشد.


وی در مورد نگهداری فرآورده های گوشتی در مغازه ها گفت: کنسروها نیاز به دمای خاصی ندارد و می توان آن ها را در قفسه مغازه ها نیز نگهداری کرد.

نصیری خاطر نشان کرد: روی بسته بندی فرآورده های گوشتی مشخصاتی از جمله نام کارخانه، نام محصول، نام تجاری محصول، آدرس کارخانه، سری ساخت، تاریخ تولید و انقضاء و شرایط نگهداری مصرف باید درج شود و اگر یکی از این موارد نباشد مصرف کننده می تواند این موضوع را به سازمان غذا و دارو گزارش دهد.

کارشناس فرآورده های گوشتی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه واردات در زمینه فرآورده های گوشتی انجام می شود که مربوط به فرآورده های کنسرو شده باشد، افزود: سوسیس و کالباس به خاطر ماندگاری پایین آن ها وارداتی نیستند.

نصیری در مورد نظارت بر فرآورده های گوشتی اظهار داشت: نظارت بر فرآورده های گوشتی بر عهده دانشگاه ها است و نتایج این نظارت ها به سازمان غذا و دارو اعلام می شود.

وی اظهار داشت: نظارت های دوره ای نیز در موارد خاص توسط سازمان غذا و دارو انجام می شود و اگر هر واحد تولیدی تخلفی داشته باشد برخورد جدی با آن واحد می شود.

نصیری افزود: طبق بخشنامه ای که به همه دانشگاه های علوم پزشکی اعلام شده استفاده از \’خمیر مرغ\’ در سوسیس و کالباس \’ ممنوع \’ است و اگر موارد استفاده از این محصول مشاهده شود آن واحد تولیدی پلمپ می شود.

کارشناس فرآورده های گوشتی سازمان غذا و دارو گفت: سوسیس و کالباس، برگرها (همبرگر، مرغ برگر، سویا برگر)، کباب لقمه، انواع کنسروهای گوشتی و ناگت ها

(گوشت، میگو) از جمله فرآورده های گوشتی است.

 

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا