مارکوپلوی سنگی ایران را بیشتر بشناسید

بصیر، حسین عزیزپور جوان ۲۴ ساله بابلسری و مسئول برگزاری نمایشگاه سنگ های قیمتی، نقره و زیورآلات که در ساری در حال برگزاری است با اشاره به اینکه تاکنون در چند استان کشور این نمایشگاه را برپا کرده است، اظهار داشت: این نمایشگاه علاوه بر شهرستان های بابلسر و آمل و بابل برای نخستین بار است که در مرکز مازندران برگزار می شود.


وی درباره چگونگی علاقه مندی به جمع آوری سنگ های قیمتی افزود: به دلیل اینکه پدرم مجموعه ای از سنگ های خام و تراش نیافته را نگهداری می کرد، من هم به این کار علاقه مند شدم.

این جوان با اشاره به اینکه سنگ ها را در موزه ها نگهداری می کند، اذعان کرد: در ایران و مازندران معادن فراوانی از سنگ های قیمتی وجود دارد که علاوه بر زیبایی ظاهری و قیمتی بودن، خاصیت درمانی فراوان دارند که در سال های اخیر بسیاری از خواص آنها شناسایی و در ساخت لوازم آرایشی بهداشتی و تسكین بیماری های روحی و روانی به كار می رود.

عزیزپور در خصوص سختی ها و مشکلات برپایی نمایشگاه سنگ های قیمتی ابراز کرد: با توجه به اینکه جابه‌جایی ویترین‌های سنگ‌ها بسیار مشکل است اما در صورتی که مسئولان در شهرهای مختلف استان مکان مناسی برای برپایی نمایشگاه در اختیار من بگذارند، همه‌ی مشکلات حمل و نقل و جابه‌جایی را تحمل می کنم و از مسئولان خواست سخت نگیرند و جوانان را حمایت کنند.

این جوان مازندرانی با اشاره به اینکه این مجموعه ی (کلکسیون) سنگی از انواع سنگ های قیمتی داخل و خارج از کشور جمع آوری شده است، گفت: تاکنون به من لقب های مختلفی داده اند اما بیشتر مردم مرا مارکوپلوی سنگی می شناسند.

وی تصریح کرد: قرار است ۲۰ درصد از درآمد حاصل از برپایی این نمایشگاه که در ساری برگزار شد، به نفع بیماران سرطانی باشد، هرچند مردم نیز کمک های خود را مستقیماً در صندوق حمایت از این کودکان بیمار و نیازمند قرار می دهند.

جوان سنگی مازندران با اشاره به اینکه از سن ۱۶ سالگی جمع آوری سنگ های قیمتی را آغاز کرده است، افزود: هرچند گاهی از ادامه راه خسته شده ام اما وقتی استقبال مردم به ویژه نوجوانان و جوانان از این نمایشگاه ها را مشاهده می کنم، با انرژی بیشتری ادامه می دهم.

عزیزپور با اشاره به اینکه فرزند اول خانواده است و مدرک فوق دیپلم کامپیوتر دارد، ابراز داشت: قصد دارم در رشته زمین شناسی ادامه تحصیل دهم.

وی تصریح کرد: چند سالی است که پدرش را از دست داده است و مادر و یک خواهر کوچکتر دارد که مشوق های اصلی اش هستند و علاوه بر جمع آوری سنگ های قیمتی و فروش نقره جات و زیورآلات به صورت گردنبند، دستبند، انگشتر و سنگ های ماه تولد در رشته تئاتر و موسقی نیز فعالیت می کند.

جوان سنگی مازندران اذعان داشت: برای برپایی نمایشگاه سنگ های قیمتی در سلیمانیه عراق دعوت شدم اما به دلیل مشكلات، دعوت شان را قبول نكردم.

علاقه‌مندان می توانند به نمایشگاه سنگ های قیمتی و نقره جات و زیورآلات که در ساری برای نخستین بار در حال برگزاری است، از ۱۴ آبان آغاز شده و تا ۲۰ آذر ادامه دارد، همه روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ عصر به نشانی ساری چهار راه برق خانه کلبادی مراجعه و از این نمایشگاه دیدن کنند.

 

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا