اجرای بیش از ۵۰ عنوان برنامه در هفته بسیج

بصیر، سرهنگ پاسدار مرتضی رمضانی در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان نکا، رسانه ها را  به عنوان ارکان جامعه و پل های ارتباطی مطمئن بین خادمان ملت، مردم و جامعه دانست و همچنین بیان داشت : خبرنگاران به عنوان چشم های بینای ملت باور و تاثیر گذاری را در بین مردم و مسئولین تداعیکردند.

 

وی با اشاره به ارتباط اندیشه بسیج و عاشورا افزود: امام حسین و فرهنگ وی تنها در یک دهه محرم و عاشورا خلاصه نمی شوند؛ بلکه عاشورا به تمام حیات بشری ربط پیدا می کند؛ لذا از کودکی آغاز حیات تا مرگ و حتی بعد از مرگ، امام حسین(ع) به عنوان معلم بشریت با پیروزی خود عزت ما تضمین کرد.

 

فرمانده سپاه ناحیه نکا اضافه کرد: امام حسین و فرهنگ عاشورا سبب زنده شدن بعثت و متوجه کردن تاریخ به وحی خدا شد. همچنین حرکت امام حسین درکربلا انقلاب پیامبر اسلام را که اساس حرکت همه انبیا از آدم تا خاتم بود به بشریت یاد آور شدند که امامت و ولایت را در غدیر به فرمان خدا به جامعه انسانی هدیه کرده و بار دیگر فریاد آزادی سرداد.

 

به اهتزاز در آمدن همیشگی بسیج در جهان

 

سرهنگ رمضانی با اشاره به تفکر بسیج تصریح کرد: تفکر معجزه گونه بسیج سبب جهانی شدن حزب الله و نصرالله، پیروزی غزه در مقابل اسرائیل کودک کش، رهایی بخشیدن سوریه از سقوط حتمی شد. 

همچنین این حرکت مجاهدانه بسیج است که عراق را سرزنده و پابرجا داشت و داعش را که تمام دنیای استعمار و استکبار پشت آن هستند متوقف کرده و این اعتراف تمام دنیاست که تا پرچم بسیج در اهتزاز است حرکت فاتحانه و افتخار آمیز اسلام ناب که در ایران اسلامی ریشه دارد ادامه می یابد.

 

فرمانده سپاه ناحیه نکا افزود: تفکر بسیجی انرژی هسته ای را تثبیت، تحریم ها را بی اثر و ترفندهای داخلی و خارجی را خنثی می کند. در واقع  این همه عملکرد و اثر مثبت امام و بسیج را بعنوان معجزه عصر حاضر، باید قدر دانست .

 

وی بسیج را تفکر عاشورایی امام برشمرد که همه دوست داران تفکر اسلام ناب در جهان می توانند در آن عضویت داشته باشند و به فرموده امام، بسیج با این همه کارکرد و اثر گذار روزی سنگرهای کلیدی جهان را فتح می کند.

 

سرهنگ رمضانی با اشاره به عضویت بسیجیان شهرستان نکا بیان کرد: بیش از ۶۲ هزار بسیجی عادی و فعال عضو در پایگاه های شهرستان نکا، آماده دفاع از اهداف بلند امام و انقلاب اسلامی هستند.

 

فعالیت ۷۰۰ حلقه صالحین در نکا

 

این مقام مسئول ادامه داد: بیش از ۷۰۰ حلقه صالحین به عنوان یک نظام تربیتی برای ساختن انسان ولایی، با ایمان، با اخلاص و با بصیرت در سطح پایگاه های برادر و خواهر مشغول فعالیت می باشند.

 

فرمانده سپاه ناحیه نکا گفت: در جهت کار فرهنگی و ورزشی برای هر حوزه مقاومت یک سالن ورزشی صالحین را در دستور ساخت قرار داده و افتتاح کردیم .

 

وی اذعان داشت: هفت سالن صالحین ورزشی به همراه سالن ۹ دی و همچنین در آینده مجوز یک استخر و سه سالن دیگر را در دستور کار خود قرار داده ایم.

 

سرهنگ رمضانی با اشاره به اجرای رزمایش بیت المقدس بیان داشت: رزمایش دفاع از کوی و برزن و امداد و نجات را با استعداد چهار گردان اعم از سه گردان بیت المقدس برادران و یک گردان کوثر مختص به خواهران، با شعار آمادگی همه جانبه برای دفاع از انقلاب، حراست از دستاوردهای نظام و همچنین مقابله با هرگونه تهاجم و تهدید خارجی یا فتنه داخلی، در طی دو روز به نمایش گذاشتیم.

 

این فرمانده نظامی با بیان کسب رتبه برتر در جشنواره مالک اشتر اظهار کرد: در جشنواره مالک اشتر استان مازندران شهرستان نکا توانسته رتبه برتر استانی را به خود اختصاص دهد که این امر به عنوان یکی از افتخارات شهرستان در سطح استان و کشور قلمداد می شود .

 

اختصاص یک میلیارد تومان در عرصه اقتصاد مقاومتی

 

وی ضمن اشاره به عملکردهای عرصه مختلف فعالیت بسیج در شهرستان نکا افزود: درعرصه سازندگی امسال ۸ گروه جهادی  برای محرومیت زدایی و کمک به روستاهای محروم در زمینه ی عمرانی، بهداشتی، فرهنگی و خدماتی اعزام شدند. همچنین در عرصه اقتصاد مقاومتی بیش از یک میلیارد تومان اعتبار تسهیلات به بسیجیان شهرستان جهت اشتغال زایی در زمینه های زنبور عسل، ماهی، مرغ و ماکیان، صنایع دستی قالیبافی، گلیم بافی، گل و گیاه و قارچ تعلق گرفت.

 

سرهنگ رمضانی ادامه داد: در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر، شورای امر به معروف و نهی از منکر در سطح ناحیه و حوزه و پایگاه ها فعال شد تا نسبت به معروفات فراموش شده و آسیب های اجتماعی که در اطراف محله ها وجود دارند کار ارشادی کنند که بتنوانیم جامعه اسلامی مدنظر مقام معظم رهبری را بسازیم.

 

اجرای ۵۰ عنوان برنامه در هفته بسیج

 

فرمانده سپاه ناحیه نکا با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج بیان کرد: همزمان با هفته بسیج بیش از ۵۰ عنوان برنامه در این هفته اجرا می شود.

 

وی افزود: امسال برنامه های بسیج در قالب شعارهای بسیج، ولایتمداری و انتظار، بسیج فرهنگ و تمدن نوین اسلامی، بسیج جوانان و خود باوری، بسیج اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی، بسیج خانواده و سبک زندگی اسلامی، بسیج مستضعفین در راه بیت المقدس و بسیج ایثار و میثاق با شهدا برگزار می شود.

 

این مقام مسئول فضا سازی سطح شهرستان، دیدار با امام جمعه، حضور سازمان یافته بسیجیان در قالب حلقه های صالحین در نماز جمعه، دیدار مردمی در مصلای نماز جمعه، برگزاری نشست های بصیرتی، کارگاه های اقتصاد مقاومتی و دایر کردن بازارچه محصولات اقتصاد مقاومتی همراه با نمایشگاه، تقدیر از بسیجیان نمونه، ویزیت رایگان پزشکان و حضور اکیپ پزشکی در مناطق محروم، تجمع و راهپیمایی بسیجیان در ۵ آذر، برگزاری کوهپیمایی بسیجیان، عطرافشانی گلزار شهدا در شهر و روستا، اعزام یک روزه ارودهای جهادی در مناطق محروم، برگزاری یادواره شهدای پایگاه های مقاومت و نواختن زنگ مدارس را از جمله برنامه های اجرایی در هفته بسیج برشمرد.

 

 تصاویر اختصاصی نکا آنلاین

 

 

 

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا