افزایش ۱۵ درصدی قیمت برخی شویندههای داخلی در سایه بینظارتی
بصیر، روز گذشته با مراجعه به یکی از فروشگاههای زنجیرهای متوجه شدیم که دو برند تولیدکننده مواد شوینده بدون اعلام قبلی و بی سر و صدا قیمتهای خود را ۱۵ درصد افزایش دادهاند.
جالب تر آنکه حتی جنس موجود در انبار فروشگاه نیز که طبق روال باید به قیمت قبلی به فروش برسد، نیز شامل این افزایش شدهاند.
به عنوان مثال مایع ۲٫۵ لیتری شوینده اوه که ۱۲۶۶۰ قیمت خورده، در فاکتور فروشگاه ۱۴۱۷۵ تومان به فروش میرسد. البته شامپوی بد و شامپوی سر نیز به همین منوال ۱۵ درصد در این برند افزایش قیمت داشتهاند.
یا مایع رنگین شوی لباس پرسیل که تا پیش از این ۵۶۰۰ تومان بود به ۶۶۰۰ تومان رسیده است.
به گفته متصدی غرفه فروشگاه زنجیرهای از یک هفته اخیر برند اکتیو و اوه قیمت شوینده های خود را ۱۵ درصد افزایش دادهاند.
اما به نظر می رسد این افزایش قیمت در برخی اقلام برندهای دیگر هم به چشم می خورد.
حال این سوال مطرح است که این افزایش قیمت ها بر چه اساسی با چه مجوزی انجام شده و آیا سازمان حمایت از حقوق مصرفکنندگان از افزایش بی سر و صدای قیمت مواد شوینده با خبر است؟
بلاغ