کلاهبرداری‌های جدید با روش تعویض کاغذ دستگاه POS

بصیر، سردار محمد‌رضا مقیمی رئیس پلیس آگاهی ناجا در حاشیه همایش روسای پلیس آگاهی کشور در جمع خبرنگاران از شیوه جدید کلاهبرداری خبر داد و اظهار داشت: در شیوه جدید کلاهبرداران برگه دستگاه خود را با برگه‌ای که از قبل تهیه کرده عوض می‌کنند و مبلغ ۱۰۰۰ تومان را به جای چند ده میلیون تومان غالب می‌کنند.


سردار مقیمی تصریح کرد: در این زمینه سه نفر دستگیر شده‌اند که دو نفر زن و یک نفر آقا بوده‌اند که تاکنون به ۷ مورد کلاهبرداری به این نحو اعتراض کرده‌اند.

وی در مورد روش این کلاهبرداران، گفت: این افراد به مغازه‌هایی که اقلام گرانبهایی از جمله فرش، طلا و … داشتند مراجعه کرده و پس از خرید از کارتخوان استفاده می‌کردند و کارت هدیه را مورد استفاده قرار می‌دادند و در همان لحظه از فروشنده درخواست فاکتور کرده و او را مشغول می‌کردند و در این فاصله مبلغ کمی نسبت به قیمت کالای خریداری شده را در دستگاه وارد می‌کردند.

سردار مقیمی ادامه داد: در فرصتی مناسب برگه صادر شده از دستگاه خود را با برگه‌ای که از قبل تهیه کرده تعویض کرده و به فروشنده داده و به سرعت از محل متواری می‌شدند و فروشنده در پایان روز یا چند ساعت بعد به این کلاهبرداری پی می‌برد.

رئیس‌پلیس آگاهی ناجا خاطرنشان کرد: این گروه کارشان را تازه شروع کرده بودند و به ۷ مورد اعتراف کرده‌اند که البته پرونده در حال رسیدگی است.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا