دفن رویای ترکیه بزرگ در حلب

بصیر، روزنامه نگار معروف ترک که به طرافداری از گروه های مسلح در سوریه شهره است، در مقاله ای نوشت: با پیشروی ارتش سوریه در حلب، رویای ترکیه بزرگ در حال از بین رفتن است. او آزادی شهر حلب را به دست ارتش سوریه، یک شکست بزرگ برای ترکیه خواند.

«ایهان ایشیک» در مقاله خودش در خصوص حلب نوشت: پیروز شدن ارتش سوریه در محاصره کردن حلب به معنای محاصره کل سوریه است، به این دلیل که مرز حلب با ترکیه مسیر امداد گروه های مسلح سوری است. طرافداران اسد خودشان را برای جشن پیروزی در سوریه آماده کردند و آنها ترکیه را به انتقام تهدید می کنند.

وی تصریح کرد: ترکیه در آزمون سوریه شکست خورده است و رویای ترکیه بزرگ در حال خراب شدن است. مسئولین ترکیه اعتقاد داشتند که اسد رفتنی است، اما در واقع حلب در حال محاصره شدن است و گروه های مسلح در این شهر از کمبود سلاح و مهمات رنج می برند. ما توقع داشتیم که دولت ترکیه از حلب محافظت کند و با تحلیل نقشه های هجومی ارتش سوریه آنها را به شکست بکشاند، اما متوجه شدیم که قدرت سرویس های امنیتی ترکیه تنها در حد جاسوسی از تلفن های همراه شهروندان کشور خود است.

خاطرنشان می شود که ارتش سوریه پیروزی های زیادی را در حلب و به خصوص محور حندرات لیرمون کسب کرده است و نیروهای ارتش توانستند که به محاصره شدن گروه های مسلح در داخل شهر حلب نزدیک شوند. اگر ارتش سوریه بتواند که اردوگاه حندرات را آزاد کند، تنها راه رسیدن سلاح و مهمات از ترکیه به گروه های مسلح در داخل شهر حلب بسته می شود.

 
 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا