قلعه نویی: آقای سرافراز! این مجری تلویزیون منشأ بدی های فوتبال است

بصیر، در نشست خبری سرمربی استقلال و پیش از آغاز رسمی این نشست به درخواست مدیر رسانه‌ای استقلال به خاطر درگذشت غلامحسین مظلومی، یک دقیقه سکوت اعلام شد و حضار در سالن برای پیشکسوت استقلال فاتحه خواندند. همچنین مدیر رسانه‌ای استقلال اعلام کرد که قرار بوده روی شماره پیراهن این تیم در روز دربی عکس غلامحسین مظلومی حک شود که این موضوع با مخالفت مسئولان فدراسیون روبه‌رو شده است.


 

امیر قلعه‌نویی در ابتدای این نشست خبری گفت: درگذشت مظلومی را تسلیت می‌گویم. او یک پهلوان بود که با اخلاق و بی‌ادعا به فوتبال ما خدمت کرد و مظلومانه هم از دنیا رفت. غلامحسین مظلومی انسان شریفی بود که امیدوارم روحش شاد باشد.

 

وی افزود: باید از آقای احمدی‌مقدم تشکر کنم که روز گذشته ثابت کرد اخلاق پهلوانی در جامعه ایرانی زنده است. امیدوارم مسئولان کشور به فکر پیشکسوتان باشند و فقط در شیرودی به یاد‌ آنها نیفتند. قهرمانان ورزشی همانطور که همه می‌دانند دوبار از دنیا می‌روند یک بار وقتی از ورزش خداحافظی می‌کنند و یک بار هم به مرگ طبیعی.

 

سرمربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه «اگر در جامعه ورزشی ما به پیشکسوتان اهمیت داده شود بداخلاقی از بین می‌رود»، افزود: شما نگاه کنید برنامه‌ای مانند ورزش و مردم قدمت بالایی دارد و یک مجری موسفید آن را اجرا می‌کند به همین خاطر بیشتر به متن می‌پردازد تا حاشیه.

 

قلعه‌نویی خاطر نشان کرد:‌ یک توصیه به مدیریت محترم صداوسیما دارم که دوست دارم این صحبت‌ها را او بشنود. قبل از این باید بگویم که خوشحالم دوربین‌ها در این مکان حضور دارند، چون جامعه بدون ارتباطات معنا ندارد. منشاء خیلی از بداخلاقی‌ها یک مجری بود که یک نفر دیگر نیز به آن اضافه شده است. از آقای سرافراز می‌خواهم که این سیاست غلط چند ساله را مدیریت و با آن برخورد کند.

 

وی افزود: متأسفانه کاری کردند که دو اسطوره فوتبال به خاطر یک برنامه رودرروی یکدیگر قرار گرفتند. این مسائل جز اینکه کرامت انسانی را زیر سؤال می‌برد چیزی برای فوتبال ما نخواهد داشت. امیدوارم مدیریت جدید صداوسیما با این مسئله برخورد کند.

 

سرمربی تیم فوتبال استقلال افزود: باید تشکری هم از آقای سبک‌دست، نماینده اسپانسر استقلال داشته باشم که نهایت محبت را به ما انجام داد. همچنین باید یادبود شهدای‌مان از جمله هم‌دوره‌های خود من یعنی شهید مجد و فرهادی‌کیا را گرامی بداریم.

 

وی با اشاره به بازی فردا مقابل پرسپولیس تصریح کرد: دو تیم استقلال و پرسپولیس از تیم‌های بزرگ فوتبال ایران هستند و شاید همه ایرانی‌های سرتاسر دنیا این بازی را نگاه کنند. در وهله اول دوست دارم که بازی با کیفیتی باشد و یک طرف آن برنده داشته که آن نیز تیم ما باشد تا حرف و حدیثی پیش نیاید.

 

قلعه‌نویی اضافه کرد: هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. بازی با صبا، تراکتورسازی و … در شرایط خاص خود انجام شد و بازی با پرسپولیس نیز شرایط دیگری دارد. ما در بازی با تراکتورسازی فوتبال با برنامه‌ای را به نمایش گذاشتیم و حق‌مان مساوی نبود. درست است که در دقایق آخر گل تساوی را به ثمر رساندیم ولی می‌توانستیم برنده از زمین خارج شویم.

 

سرمربی تیم فوتبال استقلال با اشاره به آمادگی بازیکنان ملی‌پوش این تیم گفت: برای من جای امیدواری بود که ملی‌پوشان ما کم کم به شرایط ایده‌آل می‌رسند. در بازی ایران با کره جنوبی دیدم که آندرانیک تیموریان، خسرو حیدری و امید ابراهیمی به شرایط ایده‌آل رسیده‌اند و در تمرینات دو سه روز اخیر نشان دادند که شرایط‌شان بهتر شده است.

 

وی افزود: از کی‌روش قبل از بازی با پرسپولیس تشکر می‌کنم که فردا نگویند بعد از بازی این کار را انجام داد. به نتیجه بازی فردا کاری ندارم ولی باید از کی‌روش تشکر کنم.

 

قلعه‌نویی با بیان اینکه پرسپولیس نقاط ضعفی دارد خاطر نشان کرد: ما تنها دو سه جلسه تمرین با همه بازیکنان انجام دادیم. در روزهای گذشته شش بازیکن ملی‌پوش به اضافه دو بازیکن خارجی و همچنین مصدومیت دو سه بازیکن باعث شده بود که تنها با شش بازیکن کار تاکتیکی انجام دهیم.

 

سرمربی تیم فوتبال استقلال با اعلام اینکه مهدی کریمیان نیز نمی‌تواند در دیدار مقابل پرسپولیس به میدان برود، افزود: در بازی‌های دوستانه نیز از بازیکنان امید نتوانستیم استفاده کنیم و به جوانان‌مان میدان دادیم. با این وجود در دو سه روز اخیر بازیکنان انگیزه زیادی از خود در تمرینات نشان دادند و به بازی فردا امیدوارم که بتوانیم سه امتیاز را کسب کنیم.

 

وی در پاسخ به این سؤال که نقاط قوت تیمش برای بازی فردا چیست، خاطر نشان کرد: بحث نقاط ضعف و قوت نیست، بلکه بحث تیم بودن است و اینکه بتوانیم افکار تاکتیکی‌مان را در زمین پیاده کنیم. مثلاً در بازی با تراکتورسازی ما توانستیم این کار را انجام دهیم اما روی اشتباهات فردی گل خوردیم. فردا نیز همینطور است و علاوه بر تماشاگران ما که نقاط قوت‌مان هستند تیم استقلال بودن هم یکی دیگر از نقاط قوت ماست. امیدوارم با انگیزه زیاد بازیکنان‌مان بتوانیم فوتبالی استقلالی‌گونه را به نمایش بگذاریم.

 

قلعه‌نویی با طرح این مدعا که تیمش را در فصل جاری تا به این اندازه خوب ندیده بوده است در خصوص نقاط قوت پرسپولیس عنوان کرد: من راجع به پرسپولیس صحبت نمی‌کنم اما به نظر من یکی از نقاط قوت این تیم محمد نوری است که در چند هفته گذشته بسیار خوب بازی کرد و مزد خوب بازی کردنش را با دعوت تیم ملی گرفت. به نظر من اگر بتوانیم ارتباط نوری با ۵۰ متر رو به جلوی پرسپولیس را قطع کنیم می‌توانیم مقابل حملات پرسپولیسی‌ها ایستادگی کنیم.در ضمن نمی‌خواهم بیشتر از این در خصوص نقاط ضعف پرسپولیس هم صحبتی داشته باشم.

 

سرمربی تیم فوتبال استقلال در ادامه بازهم به انتقاد از برخی منتقدان خود پرداخت و گفت: یکسری افرادی که تریبون به دست و قلم به دست هستند هدف بزرگی داشتند و آن هم دور کردن فوتبال از خانواده‌ها و بیرون کردن تماشاگران از ورزشگاه‌ها بود. آنها با نشان دادن بداخلاقی‌ها و همچنین به جان هم انداختن دو اسطوره فوتبال کشورمان کار خودشان را پیش می‌برند. کاری که در ۱۰، ۱۵ سال گذشته نیز انجام دادند. آقایان میکروفن به دست که اکنون دو نفر هستند چنین برنامه‌ای داشته و دارند.

 

وی در ادامه افزود: این قبول که کیفیت لیگ خوب نیست اما چرا برای بازی تیم ملی تماشاگر کمی به استادیوم رفت؟ این آقایان که دنباله‌رو مربیان چشم‌آبی هستند پاسخ بدهد که چرا از بازی ایران و کره استقبال کمی شد. همانطور که اعلام شد این بازی کم‌تماشاگرترین بازی ایران و کره بوده است. آقایان دنبال اهدافی بودند که به اهداف خود هم رسیدند. نکته جالب اینجاست که چهره این آقایان در داخل و بیرون از فوتبال با هم تفاوت دارد.

 

قلعه‌نویی همچنین از تماشاگران خواست فردا به ورزشگاه آمده و تیم محبوب خود را تشویق کنند.

 

براساس این گزارش، هنگامی که خبرنگار تسنیم از امیر قلعه‌نویی این سؤال را پرسید که آیا احتمال دارد مانند دربی‌های گذشته بازی تدافعی را به بازی هجومی ترجیح بدهد، مدیر رسانه‌ای استقلال به جای قلعه‌نویی در مقام پاسخگویی گفت اینگونه صحبت‌ها و سوالات را رسانه‌های پرسپولیسی مطرح می‌کنند!

 

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سؤال خاطر نشان کرد: مسلماً هر تیم در بازی دو هدف را دنبال می‌کند؛ اولی گل نخوردن و دومی گل زدن است. کاری که تمام مربیان بزرگ دنیا انجام می‌دهند. مورینیو چطور قهرمان می‌شود؟ آیا او هم با دفاع اتوبوسی قهرمان می‌شود؟ متأسفانه این صحبت‌ها را همان دوستانی مطرح می‌کنند که آقای نوری‌فر از آنها نام برد. من یک سوال از شما دارم استقلال در فصل جدید از نظر گلزنی چندم لیگ است؟ به نظر من ابتدا باید گل‌های زده و خورده تیم را دید و بعد این سؤالات را مطرح کنیم. واقعاً این سوال‌ها به من نمی‌چسبد و من نمی‌دانم هدف از طرح آنها چیست. اگر شما جدول را نگاه می‌کردید این سوال را نمی‌پرسیدید.

 

سرمربی تیم فوتبال استقلال در خصوص اینکه آیا حضور بازیکنان باتجربه در دربی می‌تواند تأثیر زیادی داشته باشد، گفت: من به همه نظرات احترام می‌گذارم اما شما با تیم باید زندگی کنید که بدانید داخل آن چه خبر است. ما بر اساس مسائل تاکتیکی بازیکنان‌مان را جذب کردیم و من در مورد موجودی تیمم توضیحاتی دادم اما از طرفی قبول دارم که بازی بزرگ به بازیکنان بزرگ احتیاج دارد و بازیکنان باتجربه می‌توانند در اینگونه بازی‌ها تعیین‌کننده باشد.

 

وی در پایان درباره بازیکنان محروم و مصدوم تیمش برای دربی عنوان کرد: تا دل‌تان بخواهد محروم و مصدوم داریم. قاضی، رمضانی، کرار و کریمیان فردا در اختیار استقلال نیستند.

 

 

تیتر یک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا