تسلیت بلاتر به مناسبت درگذشت مظلومی

بصیر، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در پیامی به علی کفاشیان درگذشت غلامحسین مظلومی را تسلیت گفت.


به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، سپ بلاتر در نامه خود نوشت: انتشار خبر درگذشت غلامحسین مظلومی معروف به “سرطلایی”؛ بازیکن بین المللی فوتبال ایران، مربی و سرپرست فوتبال بسیار حزن انگیز بود.

مظلومی در سه تورنمنت بزرگ تیم ملی ایران به خوبی درخشید که شامل رقابتهای جام ملتهای آسیا ۱۹۷۲، بازی های آسیایی ۱۹۷۴ تهران و بعلاوه رقابتهای جام ملتهای آسیا ۱۹۷۶ تهران که البته در این تورنمنت به عنوان آقای گل نیز شناخته شد، است. همچنین وی در المپیک ۱۹۷۶ مونترال حضور داشت که در آن بازی ها تیم ایران به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرده بود.

سرطلایی در دوران خدمت خود برای سه باشگاه تاج آبادان، تاج تهران (استقلال)، شهباز و ۴۸ بازی برای تیم ملی ایران داشته است. وی همچنین در سال ۱۳۶۷ به مدت یکسال سرمربی تیم فوتبال استقلال بود. وی در طول بازی خود ۳۷ گل را برای تیم ملی فوتبال ایران به ثمر رساند و به مدت ۲۰ سال مداوم به عنوان بهترین گلزن ایران بود تا زمانی که علی دایی رکورد وی را شکست. او در بازی های آسیایی ۱۹۷۴ و رقابتهای جام ملتهای آسیا ۱۹۷۶ به عنوان آقای گل شناخته شده بود.

مظلومی طی دو سال اخیر سرپرست تیم باشگاهی شاهین بوشهر و به صورت افتخاری سرپرست باشگاه استقلال نیز بود.

من از طرف فیفا و خانواده جهانی فوتبال، از صمیم قلب به شما، فدراسیون فوتبال ایران و علی الخصوص به خانواده غلامحسین مظلومی، دوستان و طرفداران وی تسلیت می گویم. امیدوارم تا از این طریق توانسته باشم مطالبی را عنوان کنم که باعث آرامش و تسلی خاطر شما شده و کمی از غم و اندوهتان کم کنم.

 

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا