بهترین و کاربردی‌ترین نرم افزارها در هفته‌ای که گذشت

بصیر، بسته هفتگی جمعه‌ها شما را با بهترین و کاربردی‌ترین نرم افزارها آشنا می‌کند. نرم افزارهای کاربردی برای گوشی‌های همراه سیستم عامل اندروید و IOS گرفته تا رایانه که در هفته گذشته جزو پرکلیک‌ترین‌های صفحه دریچه فناوری اطلاعات در یک هفته گذشته بود.



هدیه دریچه به سومین ماه پاییزی‌ها؛

دانلود کنید: والپیپر و تقویم آذر ماه ۱۳۹۳

آذر ماه امسال با پشت سرگذاشتن آبان ماه، فرا رسید. گروه عکس دریچه فناوری اطلاعات باز هم به مانند ماه‌های گذشته دست به کار شده و مجموعه‌ای از والپیپرهای زیبا به همراه تقویم این ماه را برای شما کاربران آماده کرده است تا تصاویر دسکتاپ رایانه خود را تغییر دهید و رنگ و جلایی جدید و جذاب در ماه جدید به آن ببخشید. شما علاقمندان و کاربران دریچه می‌توانید اول هر ماه سری به صفحه دریچه فناوری اطلاعات سایت باشگاه خبرنگاران بزنید تا هر ماه تصاویری متفاوت برای دسکتاپ رایانه‌تان انتخاب کنید. امیدواریم والپیپرهای آماده شده برای این ماه مورد توجه شما قرار گرفته باشد.


چگونه از خرابی و کند شدن ویندوز رایانه‌مان جلوگیری کنیم

YAC یک نرم افزار بهینه سازی عملکرد ویندوز است که می‌تواند به عنوان یک دستیار عالی و سریع ویندوز شما را از خرابی و کند شدن‌های معمول حفظ کند.
در مطلب YAC دستیاری حرفه‌ای برای ویندوز به معرفی این نرم افزار پرداختیم. اگر تا کنون آن را نصب نکرده‌اید پیشنهاد می‌کنیم این کار را انجام داده و در این مطلب با ما همراه شوید تا با ویژگی‌های بیشتر این نرم افزار را بشناسید و به درستی آن‌ها را به کار بگیرید. پس از اجرای نرم افزار گوشه‌ای از دسکتاپ شما نشانگر میزان ترافیک CPU و میزان فضای اشغال شده RAM را نمایش می‌دهد که با کلیک کردن روی هر قسمت لیست نرم افزارهایی که منابع سیستم را اشغال کرده اند نمایش داده شده است. در هر دو مورد با فشردن کلید Boost می توانید منابع سیستم را آزادتر کنید تا از کند بودن ویندوز کاسته شود.
 



برای ویندوز؛

سریعترین پخش کننده فیلم‌های “FULL HD” + دانلود

بی شک ویدیو پلیرها یکی از پرکاربردترین نرم افزارهای روی هر رایانه‌ای هستند. در چند سال اخیر با رشد تعامل کاربران در فضای مجازی اینترنت حجم فایل‌های دریافتی از این فضا نیز افزایش یافته است.  فایلهای ویدیویی با فرمت‌های مختلف در وب سایت‌های مختلف وجود دارند و شما به یک پخش کننده همه کاره، سبک، سریع و با ظاهر ساده و زیبا برای مشاهده این فایل‌ها نیاز دارید. البته رقابت در حوزه نرم افزارهای پخش کننده ویدیویی نسبتاً سخت‌تر و بالاتر است و معرفی یک گزینه به عنوان بهترین کار ساده‌ای نیست.
 


برای ویندوز؛

ارسال اطلاعات و فایل ها در محیط شبکه + دانلود نرم افزار

در شبکه های محلی یا همان lan ارسال پیام یا هر چیز دیگر می تواند برای افراد مبتدی و تازه کار سخت به نظر آید ولی مسنجری طراحی شده است که فقط ویژه ارسال پیام، فایل و … در محیط شبکه های محلی است. در ضمن این برنامه LAN Messenger دارای محیط کاربری ایمنی است، زیرا برای مطالعه و ارسال پیام ها باید از رمز عبور تعیین شده استفاده کنید، با استفاده از این ویژگی برای همیشه امنیت اطلاعات ارسال شده برای شما تامین خواهد بود. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: قابلیت ذخیره سازی پیام های در محل مورد نظر، سرعت بالا در ارسال و دریافت اطلاعات، رابط کاربری قدرتمند و بهینه سازی شده اشاره کرد.
 


بی رقیب‌ترین نرم افزار فشرده سازی؛

۷ZIP سریعترین نرم افزار فشرده سازی برای ویندوز + دانلود

شاید بتوان گفت علاوه بر قابلیت و سرعت بالای نرم افزار ۷-Zip دو ویژگی متن باز بودن و رایگان بودن این نرم افزار آن را در جایگاه خوبی از نظر محبوبیت بین کاربران سراسر دنیا قرار داده اشت. پیشنهاد می‌کنیم شما هم از این نرم افزار غافل نشوید.
یکی از کاربردی ترین نرم افزارهای مورد استفاده کاربران ویندوز فشرده سازها هستند. خصوصاً که میزان دانلود کاربران از اینترنت افزایش چشمگیری داشته است و غالب فایل های آپلود شده در فضا های اینترنتی بصورت فشرده با فرمت‌های zip و  RAR می‌باشند. که دلایلی مانند کاهش پهنای باند مصرفی و میزان فضای اشغال شده دارد. نرم افزار winrar شناخته ترین نرم افزار مورد علاقه کاربران ایرانی است. ولی از آنجایی که این نرم افزار رایگان نیست مشکلاتی را برای کاربران ایجاد می نماید. یکی از مهمترین معیارهای رقابتی در نرم افزارهای فشرده ساز سرعت فشرده سازی (یا برعکس، باز کردن فایل فشرده) و میزان فشرده سازی فایلها می باشد که در این رقابت WinRar جایگاه خوبی را کسب نمی نماید.



سه، دو، یک…

ویرایش فایل‌های تصویری به سادگی چند کلیک + دانلود

شاید ده ها یا صدها نرم افزار در زمینه ویرایش و تدوین فایل های تصویری در رایانه وجود داشته باشد، اما در میان آن ها کمتر نرم افزار پیدا می شود که دارای امکانات قدرتمند و حجم پایین باشد، برنامه فوق العاده قدرتمند idoo Video Cutter کمک می کند با چند کلیک ساده ویدئوهای مورد نظر خود را به صورت حرفه ای شخصی سازی و ویرایش کنید. از امکانات ویرایشی نرم افزار می توان به مواردی چون: امکان برش ویدئوها به صورت پیشرفته و زمان بندی شده، قابلیت ادغام فایل های تصویری با یکدیگر، وجود افکت های کاربردی و … اشاره کرد. یکی از مزیت های اصلی برنامه معرفی شده پشتیبانی از اکثر فرمت های رایج تصویری است.
 


برای ویندوز؛

مشاهده و مدیریت کامل IP ها + دانلود نرم افزار

شاید ما بارها شنیده ایم که با استفاده از آی پی آدرس رایانه خود می توانیم کارهایی چون: برقراری ارتباط بین رایانه ها، مدیریت رایانه از راه دور و … را انجام دهیم، اما این مشکل همیشه وجود دارد که چگونه آی پی آدرس رایانه خود را به دست بیاوریم و مدیریت کنیم؟، هر چند به دست آوردن آی پی آدرس کاری سخت نیست، ولی این نرم افزار IPNetInfo علاوه بر نمایش آی پی آدرس رایانه، به شما کمک می کند تا به صورت جامع بر روی تمامی آی پی های ورودی و خروجی مدیریت داشته باشید. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: جستجوی خودکار آی پی آدرس ها، بررسی آی پی های موجود در فضای مجازی، نمایش آماری و جدولی آی پی آدرس ها اشاره کرد.
 


بازیابی اطلاعات از بین رفته رایانه؛

تمام فایل‌هایی كه تا به حال پاک كردید را بازگردانید + دانلود

گاهی اوقات ممکن به اشتباهی یا مشکلات رایانه برخی از فایل های موجود در رایانه حذف شوند، در صورت رخ دادن چنین وضعیتی بهترین کار استفاده از نرم افزارهای بازیابی اطلاعات یا همان نرم افزارهای ریکاوری است. این برنامه Wise Data Recovery می تواند تمام اطلاعات حذف شده اعم از: فایل های صوتی و تصویری، فایل های متنی، ایمیل ها، فایل های فشرده، تصاویر و … را به راحتی و مانند حالت قبلی بازیابی کند. همچنین می توانید فایل های جستجو شده را به ترتیب حجم، نام، تاریخ و نوع فرمت مرتب سازی کنید تا راحت تر بتوانید فایل های مورد نظرتان را پیدا کنید. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: نمایش وضعیت بازیابی فایل ها به سه رنگ مختلف، بازیابی از درایوهای قابل حمل، امکان بازیابی اسناد متنی و … اشاره کرد.
 


شاهنامه و زندگی نامه فردوسی؛

نرم افزار برای علاقه مندان به فردوسی + دانلود

حکیم ابولقاسم فردوسی یکی از بزرگترین شعرای فارسی زبان است که شعر او با گوشت و پوست همه ما آمیخته و در فرهنگ ما نفوذ بسیار دارد. در این مجموعه ای از زندگی نامه و تعداد زیادی از اشعار شاهنامه در اختیار شما علاقمندان به شعر و ادب فارسی قرار داده شده است. به شما پیشنهاد می کنیم پیش از استفاده از نرم افزار بخش راهنما و درباره نرم افزار را به دقت مطالعه فرمایید، از امکاناتی که برنامه برای شخصی سازی محیط نرم افزار ارائه می کند، باید به مواردی چون : قالب متون، سایز متون، قلم متون و تیترها اشاره کرد. در ضمن از ویژگی های اصلی برنامه باید گزینه هایی چون: رابط کاربری زیبا، امکان جستجو در بخش های مختلف متون، افکت صوتی ورق زدن و … اشاره کرد.
 
 


تعحب نکنید؛

با این برنامه اطلاعات عمومی خود را افزایش دهید + دانلود

دانستنی های عجیبی در این جهان وجود دارد، که ما از وجود آن ها خبر نداریم و در برخی از موارد هم قبول کردن آن ها برای ما آسان نیست، در برنامه “دانستنی ها” هفتاد مطلب جذاب و جالب وجود دارد که تمامی آن ها از منابع معتبر جهانی جمع آوری شده اند. مطالب موجود در برنامه می تواند برای بالا بردن سطح اطلاعات عمومی شما موثر باشد و با دنیای جدیدی آشنایتان کند. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: استفاده از منابع معتبر و ترجمه دقیق آن ها، رابط کاربری زیبا و جذاب، امکان تغییر فونت و اندازه نوشته ها اشاره کرد.
 
 


زیارت عاشورا، دعای توسل، دعای کمیل؛

چندین ادعیه در یک نرم افزار + دانلود

شاید داشتن دعاهای زیارت عاشورا، دعای توسل، دعای کمیل، دعای ندبه، دعای فرج امام زمان (عج)، دعای سلامتی امام زمان (عج)، زیارت جامعه کبیره و … نیازمند حمل یک کتاب قطور باشد، اما امروزه این مشکل را اپلیکیشن های تلفن همراه رفع کرده اند به صورتی که می توانید با نصب یک برنامه انبوه عظیمی از اطلاعات و مطالب را به همراه خود داشته باشید. از ویژگی های منحصر به فرد نرم افزار می توان به مواردی چون: گرافیک زیبا و دسته بندی شده، امکان ویرایش اندازه نوشته ها، امکان به اشتراک گذاری دعاهای مورد نظر و … اشاره کرد.
 
 


سلامتی خود را تضمین کنید؛

با خواص درمانی میوه‌ها آشنا شوید + دانلود نرم افزار

میوه ها از خواص فراوانی برای سلامتی برخوردار هستند و می توانند برای پیشگیری و یا درمان بیماری ها نیز مورد استفاده قرار گیرند، اما اگر کنجکاو هستید که بدانید هر میوه دارای چه ویژگی ها و خواصی است، دریچه پیشنهاد می کند، برنامه آموزشی “خواص میوه ها” را به صورت رایگان دریافت و بر روی گوشی یا تبلت دارای سیستم عامل اندروید نصب کنید. در این برنامه خواص میوه هایی چون: هندوانه، آناناس، آلو، انار، خرما، توت فرنگی، انبه، گیلاس، پرتقال، طالبی و … گنجانده شده است. یکی از ویژگی های اصلی رابط کاربری زیبا و دلنشین است که کاربر را جذب خود می کند.
 
 


به همراه ترجمه فارسی؛

نرم افزار پرفضلیت آیت الکرسی + دانلود

آیت الکرسی یکی از دعاهایی است که خواندن آن بسیار سفارش شده و دارای فضلیت های فراوانی است، حال می توانید این دعاهای پر فضلیت را به همراه ترجمه فارسی در گوشی یا تبلت اندرویدی خود داشته باشید، برنامه علاوه بر دارا بودن دعای آیت الکرسی و ترجمه آن دارای دسته بندی هایی چون: قرائت صوتی آیت الکرسی، فواید و کاربردهای آیت الکرسی، درباره آیت الکرسی و … است. این برنامه با توجه به امکاناتی که دارد، فقط بر روی گوشی ها و تبلت هایی قابل نصب است که دارای نسخه اندروید ۳ و بالاتر هستند. برنامه به صورت کاملا رایگان عرضه شده است و می توانید با برنامه نویس آن ارتباط برقرار کنید.
 
 


با بلوفای بدون نیاز به اینترنت یا هزینه تلفن؛

از طریق بلوتوث یا شبکه بی‌سیم رایگان مکالمه کنید + دانلود

شما می توانید با این برنامه “بلوفای” مکالمه رایگان انجام دهید، بدون آن که هزینه ای بابت اینترنت یا تماس پرداخت کنید. حتما برای شما اتفاق افتاده است که یک نفر از اعضای خانواده برای تنظیم آنتن به بالای پشت بام رفته و شما هم برای تماشای فوتبال منتظر صاف شدن کانال تلویزیون باشید، یا باید از بالای پشت بام داد بزند، یا باید با موبایل تماس بگیرد و بابت تماس هزینه پرداخت کند. برنامه می تونید از طریق بلوتوث یا وای فای به صورت رایگان تماس برقرار کنید و کلی صرفه جویی کنید. کار کردن با این برنامه فوق العاده آسان است و راهنمای کامل و مفصل در داخل برنامه آن موجود است. کیفیت بالا، حجم کم و سازگار بودن با تمام نسخه های اندروید از مزایای برنامه معرفی شده است.
 
 


 
۲۰۰ دستور آشپزی؛

دانلود کنید: آشپزی به روش موبایلی

مهارت آشپزی یکی از توانایی است که به صورت مستقیم با زندگی ما انسان ها سر و کار دارد، اما تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چقدر در آشپزی مهارت دارید و قادر به تهیه چند نوع دستور آشپزی هستید؟ برنامه “آشپزخانه فیروزه ای” مجموعه ای از ۲۰۰ دستور آشپزی گلچین شده در دسته بندی غذاهای سنتی و محلی، پلوها و ته چین ها، خورش ها، آش ها و سوپ ها، سالادها، دسرها، نوشیدنی ها، کیک و شیرینی ها، نان ها، ترشی ها و مرباها، پیتزاها و … است. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: توضیح کامل دستورها، رابط کاربری زیبا، قابلیت به اشتراک گذاری مطالب و … اشاره کرد.
 
 


عکس‌برداری به سبکی متفاوت؛

همانند دوربین‌های DSLR عکس بگیرید + دانلود

AfterFocus Pro نرم افزاری حرفه ای برای عکسبرداری با پس زمینه بلوری شده همانند دوربین های DSLR است. یعنی شما با انتخاب مکان دلخواه می‌توانید عکس‌هایی بگیرید که پشت زمینه آن مات و بر روی نقاط دلخواه شما متمرکز شده است. این نرم افزار ابزارهای لازم برای تهیه عکس طبیعی و حرفه ای را در اختیار شما می‌گذارد. کافی است که نقاطی که می‌خواهید را انتخاب کرده و عکس بگیرید که تمام نقاط حاشیه ای مات شده و نقاط مد نظرتان بلوری و بوکه می شود.



اندروید؛

رساله حقوق امام سجاد(ع) + دانلود نرم افزار

رساله حقوق از اصیل ترین منابع حقوقی شیعه برای شناخت کیفیت و چگونگی روابط سیاسی اجتماعی، اقتصادی و حکومتی در جامعه اسلامی است و حاوی بیش از ۵۰ وظیفه برای فرد نسبت به ديگران می باشد. در حقیقت درسنامه‌ای اخلاقی است که بیان کننده رفتار انسان در حوزه روابط فردی و اجتماعی است. حقوق مطرح شده در این رساله دربرگيرنده بسیاری از روابط اجتماعی هر فرد است. مثل وظایفی نسبت به پدر، مادر، همسر، فرزند، همسایه، استاد، شاگرد، امام جماعت، حكومت‌ و … . از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: قابلیت ثبت علاقه مندی ها، روشن نگه داشتن صفحه نمایش برای مطالعه آسان، گرافیک زیبا و … اشاره کرد.
 
 


کیبورد فارسی دو تکه برای iOS + لینک دانلود

آی.او.اس سیستم عاملی پرطرفدار در کشور ماست، اما کماکان محدودیت های اعمال شده از داخل و خارج مصرف کننده ایرانی را با مشکل مواجه کرده است. برای مثال یکی از این محدودیت ها که از سوی سازنده اعمال شده عدم وجود صفحه کلید فارسی در این سیستم عامل است. با وجود عرضه جدیدترین به روز رسانی iOS 8 همچنان کاربر ایرانی باید از همان کیبورد عربی برای نوشتار فارسی استفاده کند که حروف «گ چ پ ژ» را به صورت کلید مجزا ندارد. در iOS 8.1 گرچه کیبورد فارسی وجود ندارد، ولی امکان افزودن صفحه کلید جانبی توسط توسعه دهنده ها و سازنده های دیگر (شخص ثالث) امکان پذیر است؛ به همین منظور یک نمونه از این کیبوردها که توسط یک تیم توسعه دهنده ایرانی تهیه شده را معرفی می کنیم.



با زبانی ساده تر؛

ریاضی را با بازی به کودکان خود یاد دهید + دانلود

math grade نام یک نرم افزاری است که به کودکان شما با زبانی ساده و شیرین درس ریاضی را آموزش می‌دهد. این نرم افزار با سیستم تکنولوژی جدید یعنی بازی و سرگرمی آموزش را شروع می‌کند و به همین صورت سوال‌هایی از کودکان شما می‌پرسد که با چند روز کارکردن به راحتی درس ریاضی را یاد می‌گیرند. تمامی گروه سنی می‌توانند این بازی را انجام دهند و در کمترین زمان ممکن ریاضی را فرا بگیرند. شما تنها با چند دقیقه کار کردن با این نرم افزار می‌توانید بفهمید که در نرم افزار از موتور گرافیکی فوق العاده استفاده شده است که می‌تواند باعث جلب توجه کودکان شود که همین موضوع کمکی بهتر به یادگیری کودکان شما در درس شیرین ریاضی می‌کند.

  


اگر آیفون دارید این پلیر را دانلود کنید؛

یک پلیر بی عیب و نقص برای iOS + دانلود

برنامه های پلیر زیادی طراحی و ساخته شده اند از پلیر خود گوشی تا دیگر پلیر های ساخته شده که همگی دارای ایراداتی و یا مشکلات هستند. این بار دریچه مشکل شما را حل کرده است و پلیر برای شما قرار داده است.


پلیر


معلم خود شوید؛

فرمول‌ها و آزمایش‌های فیزیک را در گوشی خود یاد بگیرید + دانلود

Wolfram physics نام یک نرم افزار حرفه ای است که درس فیزیک و تمامی فرمول ها و همچنین آزمایشات را به صورت عملی به شما آموزش می دهد. کار کردن با این نرم افزار بسیار آسان است و وظیفه شما این است که مبحث درس و یا موضوع آن را انتخاب کنید تا برای شما نرم افزار شروع به آموزش کند. برای بهتر یاد گرفتن تمامی فرمول ها تنها کافی است به صورت درس به درس جلو بروید و تمامی آزمایشات را به صورت عملی خودتان آن ها را انجام دهید.
 



یک ویرایشگر قوی برای تصاویر شما؛

قدرتمندتر از همیشه عکس‌هایتان را ویرایش کنید + دانلود

با این نرم افزار تصاویر خود را به راحتی ویرایش و عکس هایی زیبا و گرافیکی خلق کنید و آن ها را به اشتراک بگذارید. شما باید تصاویر خود را رنگ و یا قسمت هایی از آن را زیباسازی کنید و حتی شما می توانید دست به قلم شوید و هنر خود را در طراحی و به وجود آوردن تصاویر هنری و یا تاریخی به رخ دیگران نشان دهید. کار کردن با این نرم افزار بسیار آسان است فقط به یک ذهن خلاق و یک فردی هنرمند نیاز دارید تا تصاویر و عکس هایی زیبا خلق شود. از قابلیت های این نرم افزار می توان به رنگ کردن تکه ای تصاویر، درست کردن تصاویر کاریکاتور و … اشاره کرد. این نرم افزار بسیار کم حجم است و فضای بسیار کمی برای به وجود آوردن تصاویر آشغال می کند که این ویژگی یک نکته مثبت است.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا