راه‌اندازی جریان تکفیری، حیاط خلوت امنی برای استکبار!

بصیر، علی کرمی استاد دانشگاه آزاد کرج گفت : استکبار جهانی با ایجاد گروه‌های تکفیری درصددند حیاط خلوت امنی برای خود به وجود بیاورند و کشورها با هر ایده و مذهبی که دارند به جان یکدیگر بیافتند و در این میان آنها سود کافی را ببرند.


وی ادامه داد: جریان‌های تکفیری و وجود داعش بلای جدیدی است که به جان اسلام افتاده است و به صورت موریانه می‌خواهد اسلام را از درون نابود کند.

کرمی با اشاره به قتل عام‌های داعش در عراق و به اسیری بردن زنان و فروختن آنها گفت: اگر جلوی جریان تکفیری‌ها، این بلایی که به جان جامعه جهانی نه تنها مسلمان‌ها افتاه است گرفته نشود تمام بشر در خطر است.

وی افزود: مقام معظم رهبری بارها در سخنان خود به این امر اشاره داشته‌اند که جریانات تکفیری که در این مناطق به وجود آمده توطئه استکبار جهانی است که هر بار بهانه‌هایی را ایجاد می‌کند که در منطقه حضور داشته باشد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: آنها در هیچ جایی از مناطق جهان به فکر پیشرفت کشورهای دیگر نیستند و همواره درصدد این هستند که افکار قرون وسطایی خود را پرورش بدهند آنها فکر می‌کنند که همچنان می‌شود با سلطه و تسلط بر سایرین به اهداف خود برسند. در صورتی که اینگونه نیست و این نقطه ضعفی برای آنان است.

وی تاکید کرد: جوامع امروزی از نظر فرهنگی و علمی رشد کرده‌اند و هرگز به آن دوران برنمی‌گردیم، این کشورهای غربی هستند که باید تفکرات خود را تغییر بدهند. این گروه‌های تکفیری که در مناطق مختلف به راه انداخته‌اند زاییده همان تفکرات غلط آنان است و از راه‌اندازی اینگونه گروه‌ها منافع بسیار زیادی به دست می‌آورند و یکی از منافع آنها تسلط بر منطقه است.

کرمی با بیان این‌که «جوامع اسلامی و عالمان آنها نقش مهمی در از بین بردن این گونه حرکات دارند» گفت: علمای اسلام باید به اصل خودشان برگردند و هرگز فریب کشورهای اروپایی را نخورند و مسلمانان باید گرد یکدیگر جمع شوند و از اصول خود دفاع کنند و بر اشتراکاتی که دارند تکیه کنند و از دامن زدن به جریانات اختلافی اجتناب کنیم. همانگونه که مقام معظم رهبری هم بر این امر تاکید داشته‌اند.

وی در پایان گفت: ایجاد وحدت و اتاق فکر می‌تواند برای مسلمانان بسیار کارآمد. ما باید بتوانیم با ایجاد تقریب بین مذاهب ان‌شاءالله متحد و یک دست شویم و با یک دست شدن این جریانات به وجود آمده از بین می‌رود.

 

 

تیتر یک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا