پدری پسرش را از اسارت داعش آزاد کرد

بصیر، روزنامه انگلیسی «ساندی تایمز» از عزیمت پدر یکی از انگلیسی‌های عضو داعش به سوریه برای نجات فرزندش خبر داد.


«کریم محمدی» از اتباع کُرد تبار انگلیس، در جست و جوی فرزندش از طریق مرز ترکیه وارد سوریه شد. فرزند وی احمد، با پیوستن به داعش در فیلمی که ماه جولای (تابستان گذشته) منتشر شد به همراه دو تبعه دیگر انگلیسی به نام‌های «ریاد خان» و «ناصر مثنی» خطاب به مردم انگلیس از آنان برای پیوستن به گروهک تروریستی داعش دعوت کردند.

به نوشته ساندی تایمز، پدر احمد با کمک گرفتن از کمیته مسلمانان «کاردیف» انگلیس به ترکیه رفته و آن‌جا با کمک گرفتن از افراد مطلع موفق به یافتن مکان پسرش در سوریه و رهایی وی شد.

بر اساس آمار هفته گذشته روزنامه تلگراف، بیش از دو هزار نفر از اتباع انگلیس تا کنون به تروریست‌های داعش پیوسته‌اند. جلاد معروف داعش که پیش از این با بریدن سر چند تن از گروگان‌های غربی فیلم این جنایت هولناک را منتشر کرده، در کلیه فیلم‌های منتشر شده با لهجه مردم لندن صحبت می‌کند.

این جلاد داعش در یکی از فیلم‌های منتشر شده تهدید کرد قتل و کشتار را به خیابان‌های انگلیس خواهد کشاند. پس از آن «ترزا می» وزیر کشور انگلیس داعش را بزرگترین تهدید تروریستی بعد از حادثه یازده سپتامبر دانست و از برنامه دولت برای افزایش قدرت پلیس این کشور در جهت مبارزه با «تهدید تروریسم» خبر داده بود.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا