انحراف و کج روی، نتیجه اعتماد به بی‌بصیرت ها

بصیر، جمهوری اسلامی ایران به دلایل متفاوت همواره مورد تهدید مزمن و پایدار غرب و هم پیمانان استراتژیک‌اش قرار دارد، از دیدگاه ایدئولوژی و اتکا و پای‌بندی نظام مقدس جمهورس اسلامی ایران به اسلام ناب محمدی و مبانی آن، از نگاه ژئوپلتیک و جغرافیای سیاسی، از لحاظ اقتصادی و بهره مندی از منابع عظیم نفت و گاز و در نهایت از دیدگاه فناورانه و ورود کشورمان به عرصه فناوری های نوین همچون بحث غنی سازی اورانیوم همواره مورد تهاجم دشمن قرار گرفته‌ایم.

به همین دلیل یکی از گزینه های مهمی که همواره باید ما و دولتمردان نسبت به آن توجه داشته باشیم، بحث دفاع است، دفاع جزئی از هویت یک ملت زنده است، هرملتی که نتواند از خود دفاع کند و به فکر دفاع از خود نباشد و خود را آماده نکند در واقع زنده نیست، همچنین هر ملتی هم که اهمیت دفاع را درک نکند به یک معنای دیگر زنده نیست.

بنابراین در این بخش به این نتیجه می رسیم که باید هوشیار باشیم و برای خود را برای هرگونه مقابله تجاوز آماده کنیم.

آنچه که بیش از پیش در این زمینه می تواند اهمیت موضوع را برای ما تبیین کند بصیرت است، بصیرت موضوع مهمی که تاریخ نیز اهمیت آن را به همه نشان داد.

اگر به واقعه عاشورا نگاهی بیاندازیم از حضرت ابالفضل(ع) به عنوان فردی بصیر نام می بریم چرا که این شخصیت بزرگوار نماد واقعی تبعیت از ولایت بوده و بصیرت خود را در دفاع از ولی زمان خود نشان داد اما محمد حنفیه که از فرزندان حضرت علی(ع) و برادر امام حسین(ع) است به خاطر نداشتن بصیرت از غافله جا ماند.

همچنین مسئولیت پذیری بدون بصیرت نیز خطرناک است، مقام معظم رهبری می فرماید(بصیرت اجازه نمی دهد غبار فتنه کسی را گمراه کند)، در واقعه عاشورا، شمر نیز به کربلا رفت، اما بصیرت نداشت و در برابر امام حسین(ع) قرار گرفت، بنابراین کربلایی نشد، تاریخ باز هم در سال های گذشته تکرار شد.

در جریان فتنه ۸۸ نیز بی‌بصیرت ها از غافله جا ماندند، رهبری در این زمینه فرمود(۹ دی در تاریخ ماندگار خواهد بود)، اما ما نهم دی ماه را تاریخ نمی دانیم بلکه تاریخ ساز بود، ۹ دی عرق شرم امت را در طول تاریخ به خاطر بی بصیرتی در ماجرای ثقیفه پاک کرد.

آنهایی که در زمان فتنه ۸۸ به دلیل بی بصیرتی و پس از شکست در انتخابات نمی توانستند سنگینی این موضوع را تحمل کنند در برابر نظام و ولایت قرار گرفتند، سران فتنه در آن زمان بصیرت نداشتند و خود را گرفتار کردند.

از نگاهی دیگر اعتماد به انسان های بی بصیرت و گرفتار فتنه نیز خطرناک است، چرا که انسان گمراه مسیری چون ضلالت نمی پیماید و استفاده و بهره‌بری از افکار منحرف، چیزی جز انحراف عاید نمی شود، در واقع کسی که فریب خورده است نمی تواند خود حامی و راهنما شود و در واقع استفاده از این افراد مانند گرفتن روزه شک دار است.

به هر حال آنچه به نظر می رسد این است که زمانی ما می توانیم در برابر ظلم و استعمار غرب ایستادگی کنیم که بصیرت خود را در همه شرایط حفظ و با وحدت و یکپارچگی در برابر زیاده خواهی های غرب بایستیم.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا