آموزش در برابر زلزله باید هدفمند و مدام باشد

بصیر، محمد صادق فرزیب پیش از ظهر امروز در مانور زلزله در هنرستان فنی و حرفه ای شهید کریمی چالوس برگزارشد گفت: دانش آموزان چه در مدرسه و چه در منزل از جمله گروههای هستند که در معرض خطر ناشی از زلزله هستند.

وی افزود: آموزش و اجرای مانورهای مدام ومستمر از حلقه های اصلی در چرخه مدیریت بحران زلزله است وبا توجه منابع محدود دولت در نیرو وامکانات آموزشی واجرایی مانورهای هدفمند جهت مقابله با بحران ،امدادرسانی ،پیشگیری از زلزله بسیاردر میزان آمادگی با خطرات وبلایای تاثیر گذار است.

رئیس آموزش و پرورش چالوس مانور زلزله را باعث شناسایی نقاط ضعف و قوت در زلزله دانست و افزود: آموزش در برابر زلزله باید هدفمند و مدام باشد و بی‌شک ایجاد آگاهی مستمر و پویا در عموم دانش آموزان ومربیان باعث مسئولیت‌پذیری همگان وانتقال آن به جامعه و محیط زندگی است.

فرزیب هدف از اجرای مانور زلزله را افزایش سطح آگاهی دانش آموزان دانست و گفت: ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در برابر زلزله و آشنایی دانش آموزان با حوادث طبیعی و چگونگی مقابله با آن، ایجاد آرامش روانی و برانگیختن حس کنجکاوی دانش آموزان نسبت به پدیده های طبیعی و ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی و نیز کاهش تلفات و خسارت ناشی از زلزله است.

فرماندار چالوس نیز با اشاره به این مطلب که زلزله یکی از بلای طبیعی بزرگ در دنیاست گفت: ما جزو کشورهای آسیب‌پذیر دنیا که روی گسل قرار دارد هستیم وباید همواره آمادگی لازم در برابر این حادثه را داشته باشیم.

محمد ناصر زندی گفت: براساس آمار در آبان ماه گذشته مانزدیک به ۹۰۰ زلزله یک دهم ریشتری در ایران داشتیم و ۱۷ زلزله ۴ ریشتری وهمچنین یک زلزله ۵/۱ ریشتر در ایلام را داشتیم.

وی افزود: بزرگترین زلزله ای که در دنیا ثبت شده است ۹/۳ ریشتر است و در کشور ما ۷/۷ ریشتر که در طبس به وقوع پیوست و بیشترین آسیب را ما در ساختمانهای قدیمی و یا ساختمانهایی که در ساخت آن مقاوم سازی درستی صورت نگرفته است میبینیم.

فرماندار چالوس خاطرنشان کرد: زلزله قابل پیش بینی نیست و مانند پدافند غیر عامل که همیشه باید از آمادگی لازم برخوردار باشم باید حداقل ماهی یکبار تمرینات را داشته باشیم.

زندی در پایان افزود: هر چقدر آموزش بیشتر خسارات وارده کمتر میشود و همه افراد باید آموزش امدادگری را بیاموزند و بر همگان لازم است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا