اولین اتاق فکر در نکا تشکیل شد

بصیر، دهمین جلسه ی اتاق فکر شهرستان نکا، با حضور تعداد محدودی از نخبگان شهرستانی، فرماندار و مشاوران وی، در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد.


فرماندار نکا در این جلسه با اشاره به این‌که در مورد برخی کوتاهی های با قصد و غرض در عدم انجام به موقع پروژه‌ها، نمی توان چشم پوشی کرد، اظهار داشت: پیمانکاران این دست پروژه ها، از دولتی یا خصوصی، به دادگاه معرفی می‌شوند.

وی گفت: هدف دشمن از بحث هسته‌ای و تحریم ها، تنها این است که ایران به قدرت اقتصادی تبدیل نشود، اما ما کشوری مستقل هستیم و نیازی به تایید طرف مقابل نداریم، چرا که از بسیاری منابع طبیعی و انسانی بهره‌مند هستیم که این بی نیازی را سبب می شود.

قاسمی طوسی با بیان این که ۲ روز است جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی در شهرستان تشکیل می شود افزود: برگزاری جلسات اتاق فکر و ستاد اقتصاد مقاومتی، در راستای هم و مکمل هم هستند که باید توسط این دو گروه بررسی و کار پیگیری علمی آن انجام شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: درگیر کردن این منطقه به پالایشگاه، پتروشیمی و از این دست صنایع، مشکلاتی را ایجاد می کند که نوع زیست محیطی آن، نمونه بارزی به شمار می آید که ضرر داشتن این صنایع، بیشتر از عدم بهره مندی از آن هاست، درحالی که فقط استفاده از طبیعت این منطقه و کشاورزی آن، می تواند بهترین فایده را سبب شود.

نماینده دولت در نکا با تاکید بر این که باید از استعداد های منطقه استفاده کرد گفت: در بحث گیاهان دارویی، ارتباط خوبی با برخی دانشگاه ها و افراد صاحب سرمایه برقرار شده که با وجود زمین فراوان و ظرفیت بالقوه، با داشتن یک برنامه مدون، می تواند درقالب ۶ فاز انجام گیرد، البته فعلا در فاز بسته بندی و خشک کردن برنامه ریزی شده و پس از پیشرفت کار، تهیه اسانس هم در برنامه قرار می گیرد.

طوسی خاطرنشان کرد: گروهی هم درحال تدوین طرحی برای حاشیه رودخانه نکا از کمربندی تا راه آهن هستند که با اتکا به آن بتوان وضعیت حاشیه رودخانه را از این شکل، خارج کرد، باید خروجی‌ای از کارها گرفته شود که نتیجه آن، ارائه‌ی خدمت و آرامش به مردم شود و در پایان کار خود، خرابه ای به آیندگان تحویل داده نشود.

فرماندار نکا در پایان اذعان کرد: در بحث توریسم هم باید از گفتن و شنیدن اضافه، کم کرد و توریست را آسان گرفت، توریست با طبیعت هماهنگ است، باید به گونه‌ای کار شود که توریستی که نظافت و آسایش می خواهد، پس از اولین بازدید، از عمل خود پشیمان نشود، طبیعت، پردرآمد ترین صنعتی است که با کمترین هزینه، می توان از آن استفاده کرد و ماندگاری بالایی هم دارد

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا