چرا نباید شرق استان را به غرب آن تبدیل کنیم

بصیر، رئیس شرکت توسعه گردشگری مازندران، با بیان این که در استان ها علاوه بر اداره کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، موسسات دیگری هم در توسعه ی گردشگری مستقیما زیر نظر سلطانی فر، مشاور رئیس جمهور فعالیت می کنند، اظهار داشت: هدف ابلاغ شده از سوی دولت، ایجاد مراکز تبلیغی- توریستی، در شهرها و بین شهرها مانند جاده‌های بین شهری است.

 

وی گفت: بازدید هایی از نقاط مختلف شهرستان نکا به عمل آمده که نگاه جدیدی را نسبت به طبیعت بکر و نقاط مستعد این شهرستان متبادر می سازد و نیازمند رسیدگی با برنامه و منسجم، در این حوزه است.

 

محبوبی خاطرنشان کرد: سوال مهم در این رابطه این است که چرا همواره از غرب حرف بزنیم و شرق استان را نادیده بگیریم، آنچه امروز در غرب استان نمایش داده می شود، نتیجه ی رسیدگی بیشتر به این قسمت و عدم توجه کافی به شرق استان، چنین نتیجه ای برای این منطقه داشته است.

 

مشاور اقتصادی استاندار مازندران، با اشاره به این که پرداختن به بحث گردشگری، حمایت می طلبد افزود: نبود پول و سرمایه همیشه مشکل ساز است، با این وجود چرا نباید شرق استان را به غرب آن تبدیل کنیم.

 

این مسئول اذعان داشت: در شهرستان نکا مناطقی وجود دارد که از لحاظ گردشگری توانایی بالایی را در تبدیل شدن به پارک جنگلی دارند، استقبال مردم به سمت این مکان ها نیز وجود دارد، ولی امکانات لازم در این زمینه وجود ندارد که تامین این کمبود‌ها، هزینه‌ی بالایی هم ندارد، البته دریای نکا هم محجور افتاده که باید نگاه ویژه‌ای به آن داشت.

 

وی بیان داشت: پیشنهادی که برای حل این موضوع می توان ارائه کرد این است که شرکت سرمایه گذاری خاص این شهرستان با حضور همه‌ی مردم نکا، از مقیم در شهرستان گرفته تا افرادی که در سایر نقاط ایران و جهان حضور دارند، با کمک وزارت خارجه و اعلام فراخوان و دعوت به همکاری، برای تاسیس این شرکت سرمایه گذاری تاسیس شود.

 

محبوبی در پایان اذعان داشت: می توان این شرکت و فعالیت های آن را چنان توسعه داد که سود حاصل از آن را به مردم نکا و حتی مردم سایر شهرهای مازندران داد، در این زمینه هم درحال مذاکره با سرمایه گذارانی هستیم که این امیدواری وجود دارد که واقعا می شود نکا را به مرکز خوبی برای گردشگری تبدیل کرد.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا