آمل با کیفیت ترین آب شرب را در استان دارد

بصیر، اسماعیل صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ما بیان کرد: شهرستان آمل به وسعت ۳,۰۷۴ کیلومتر مربع، دارای ۳۷,۳۷۶ نفر جمعیت روستایی و ۳۴۳ روستا است که تنها ۱۹۵ روستای این شهرستان از آب لوله کشی بهره مند هستند.

وی در ادامه اذعان داشت: آب و فاضلاب روستایی آمل، تعدادی از روستاهای شهرهای همجوار را آبرسانی می کند.

رئیس امور آب و فاضلاب روستایی آمل خاطرنشان کرد: سرانه مصرف آب شرب مشترکین روستاهای آمل از شهرهای همجوار این شهرستان بیشتر است که ان شاالله با فرهنگ سازی به استاندارد مصرف سرانه نزدیک می شود.

 

اسماعیل صالحی شهروندان آملی رکوردار مصرف آب‌ شرب در استان مازندران

 

صالحی در ادامه با بیان اینکه آمل، شهرهای اطراف را هم آبرسانی می کند اذعان داشت: از مسئولین خواهشمندیم اعتبار بیشتری به این شهرستان اختصاص دهند تا پروژه های در دست اجرا، در زمان کوتاه تری انجام شود.

وی همچنین گفت: یکی از با کیفیت ترین آب ها در استان مازندران آب آمل است که هر ماه ۱۹۴ آزمایش میکروبی از آب روستاها صورت می گیرد و با توجه به فصول مختلف، برای بررسی تغییرات آب، آزمایشات شیمیایی هم بر روی آن انجام می شود.

صالحی افزود: آزمایشگاه شهرستان آمل یکی از مجهزترین آزمایشگاه های آب شرب در سطح استان است.

وی در ادامه چهار روش گندزدایی را برای آب شرب این شهرستان برشمرد و تصریح کرد: یکی از روش های گندزدایی توسط دستگاه کلریناتور برقی و دیگری توسط کلریناتور گازی صورت می گیرد و روش دیگر، تزریق آب ژاول توسط دستگاه به شبکه های آبرسانی است و همچنین روش کلریناتور قطره ای که در تامین آب از چشمه ها بر شبکه ی آب اعمال می شود.

صالحی در ادامه تاکید کرد: تنها دستگاه گندزدایی ردو لایت مازندران در شهرستان آمل در پروژه آهنگرکلای هرازپی مورد بهره برداری قرار گرفت که از نمک طعام و آب، کلر تولید و به آب تزریق می کند.

 

گندزدایی آب شهروندان آملی رکوردار مصرف آب‌ شرب در استان مازندران

 

رئیس امور آب و فاضلاب روستایی آمل در مورد سلامت آب شرب گفت و تصریح کرد: مشترکین روستایی خیالشان از سلامت آب شرب آسوده باشد و نیازی به فیلتر ثانویه جهت گندزدایی آب نیست.

در راستای این گفت‌وگو سفیر هراز دلیل زردی آب (به اصطلاح زنگ داشتن آب) در ساعات اولیه پس از قطع شدن آب را جویا شد، صالحی در این باره پاسخ داد: با جریان دوباره آب در لوله ها، فشار آب، زنگ داخل لوله ها را به همراه خود می آورد، و زمانی که آهن داخل آب از حد معینی بیشتر شود رنگ آب تغییر می کند که ان شاالله با عدم قطع برق این مشکل برطرف می شود.

وی همچنین اظهار داشت: به زودی دستگاه بسته بندی آب شرب، جهت تامین آب در زمان بحران و قطع آب روستاها، در ایستگاه آهنگرکلای هرازپی این شهرستان نصب و به بهره برداری می رسد.

 

اسماعیل صالحی در ادامه گفت: بیش از پانزده پروژه در روستاهای لاریجان در حال اجرا است که به شورای آب روستاهای این منطقه بعد از اتمام، تحویل می دهند و کارهای خدماتی و شبکه ای توسط امور آب و فاضلاب روستایی انجام می شود.

وی به وجود چند روستای فاقد آب در آمل اشاره کرد و اظهار داشت: تعداد اندکی از روستاها در بخش ییلاقی، دارای تعداد سکنه ی فصلی، فاقد شبکه آبرسانی است.

 صالحی در مورد بازسازی لوله های فرسوده گفت و تصریح کرد: روستاهایی که بیش از سی سال از لوله کشی آب در آن ها می گذرد به دلیل فرسودگی لوله ها و شبکه های آبرسانی، به زودی بازسازی و تحویل شورای آب می شود.

رئیس امور آب و فاضلاب روستایی ضمن تشکر از مسئولین مربوطه از مردم آمل خواست تا در مصرف بهینه آب کوشا باشند.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا