گزارش میدانی بصیرنیوز از گران شدن نان در فریدونکنار

کیفیت نان هیچ تغییری نکرد/ باید به اعضای خانواده به جای نان، هوا دهم

بصیر، در حالیکه وزیر کشور از تغییر قیمت نان در سال آینده سخن می گفت، خبر گران شدن نان در محافل عمومی فریدونکنار بازتاب منفی برجای گذاشت.

به گزارش بصیر، مردم فریدونکنار که در سال گذشته نان ۳۵۰ تومانی را بر سر سفره خود می بردند، با افزایش بیش از ۳۰ درصدی نان باید این کالا اساسی را به مبلغ ۵۰۰ تومان به ازای یک واحد بخرند که این امر انتقاد فریدونکناری ها را برانگیخت.

اگر به شهر فریدونکنار وارد شوید، در هر گوشه و کنار صحبت از گران شدن نان به میان است، در گفت‌و‌گویی که خبرنگار بصیرنیوز، با مردم در این شهرستان انجام داده است، مطالبی جالب بیان شده که تمامی افراد از این امر ابراز نارضایتی کرده اند.

فروشنده یک مغازه لوکس فروشی در این زمینه گفت: مسئولان قول داده بودند که با هدفمند کردن یارانه ها، شرایط برای زندگی افراد کم بضاعت و بی بضاعت بهبود یابد اما نه تنها که اینطور نشد بلکه روز‌به‌روز بدتر نیز شد.

یکی از افرادی که برای خرید نان به نانوایی در خیابان ولیعصر(عج) فریدونکنار آمده بود با گلایه از این موضوع، اظهار داشت: خرج زندگی خود را با کارگری روزمره تامین می کنم که در چنین شرایطی باید به اعضای خانواده ام به جای نان، هوا بدهم.

وی افزود: این قیمت نان اصلا برای کسانی مثل من که شرایط مناسبی برای تامین مخارج خود ندارند مناسب نیست.

یکی از دانشجویان دانشگاه پردیسان فریدونکنار نیز که برای خرید نان به صف نانوایی آمده بود، پس از شنیدن قیمت نان با ابراز تعجب از شنیدن این خبر، گفت: کیفیت نان به اندازه قیمت آن نیست، ما هر روز برای یک عدد نان ۳۵۰ تومان می دادیم که تنها در همان دقایق ابتدایی قابل خوردن بود اما باز هم این ماده غذایی اصلی را گران کردند و در کیفیت آن نیز هیچ تغییری ایجاد نشد.

اعتراض های دیگری نیز در سطح شهر فریدونکنار نسبت به این موضوع صورت می گرفت که پایگاه خبری بصیر، به همین مقدار بسنده می کند.

به نظر می رسد با توجه به شرایط اقتصادی که در جامعه ایجاد شده مسئولان باید فکری به حال تامین مواد مورد نیاز و اساسی معیشت خانواده ها بکنند و تنها راه حل عبور از مشکلات را گران کردن کالا نبینند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا