طرح پرداخت سبد حمایتی به کارگران در اولین جلسه کمیته مزد ۹۴

بصیر، فرامرز توفیقی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره نتایج اولین جلسه کمیته مزد ۹۴ گفت:بررسی ماده ۴۱ قانون کار مهمترین موضوع این جلسه بود و مقرر شد هر ۱۰ روز یکبار این جلسات برگزار شود.


وی ادامه داد: بازگشت قدرت خرید جامعه کارگری به چند سال گذشته از مباحث مهم این جلسه بود. ضمن اینکه در جلسه روز گذشته هر کدام از شرکای اجتماعی تعریف خود از معیشت را بازگو کردند.مقرر شد در جلسات تخصصی یکی شدن دیدگاه درباره سبد معیشت را بررسی و به یک نتیجه واحد برسیم.

توفیقی افزود:مقرر شد جلسات به صورت مستمر ادامه یابد، بیشتر مباحثی که قرار است در تعیین دستمزد امسال کارگران بررسی شود، تعیین دستمزد حول تبصره ۲ماده ۴۱ قانون کار است و تعریف دقیق از سبدهای حمایتی غیر معیشتی نیز مشخص شود.

رئیس کارگروه تخصصی مزد وزارت کار با اعلام اینکه توجه به قدرت خرید کارگران از مباحث اصلی این جلسه بود اظهار کرد: اینکه افزایش قیمت محصولات تولیدی کارفرمایان به شرط افزایش حقوق کارگران می تواند قابل بررسی باشد نیز در جلسه مطرح شد،تاکید شد که بدون توجه به مباحث آماری بحث تقویت معیشت جامعه کارگری مد نظر قرار گیرد.

وی اظهار کرد: ارقام مرکز آمار نشان می‌دهد هر ۱۰۰۰ تومان سال ۱۳۸۴ حال قدرتش به ۲۷۳ تومان رسیده است یعنی کاهشی ۷۳درصدی که می‌توان این را با تقسیم در یک دوره سه‌ساله به مصوبات حداقل مزد افزود و دولت با قبول وظیفه‌اش در زمینه ضلع سوم شریک اجتماعی و با اهرم‌های تشویقی نسبت به قبول این افزایش در قالب‌های موجود اقدام نماید.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا