آخرین وضعیت انحلال یک بانک خصوصی

بصیر، روز گذشته (سه‌شنبه) گروه پارلمانی فارس خبری از انحلال یکی از بانک‌های خصوصی کشور به نقل از عزت‌الله یوسفیان‌ملا عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی منتشر کرد.


به سراغ عزت‌الله یوسفیان‌ملا رفتیم تا ضمن بررسی ابعاد بیشتر این انحلال، سرنوشت سپرده‌گذاران و سهامداران این بانک خصوصی را درصورت انحلال را جویا شویم.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده مردم آمل و عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، در بیان وضعیت یکی از بانک‌های خصوصی که قرار است از سوی بانک مرکزی منحل شود، گفت:‌ در صورت انحلال این بانک هیچ اتفاق و مسئله‌ای متوجه سپرده‌گذاران و ‌سهامداران این بانک نیست.

وی با تاکید بر اینکه اگر بانکی منحل شود این انحلال فقط متوجه مدیران و مسئولان متخلف است، اظهار داشت: در پرونده ۳ هزار میلیاردی مسئول یک بانک در حد اعدام نیز وضعیتش پیش رفت اما هیچ اتفاقی در آن بانک نیفتاد زیرا نظام، دولت و دستگاه قضایی با بانک برخورد نمی‌کنند بلکه برخورد با مسئولان متخلف صورت می‌گیرد.

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه در صورت انحلال بانک خصوصی یاد شده هیچ کدام از سپرده‌گذاران و سهامداران احساس نخواهند کرد که این بانک منحل شده، تصریح کرد: سپرده‌گذاران و سهامداران مدیران بانک را نمی‌شناسند و فقط در صورت نیاز به بانک مراجعه می‌کنند، اکنون نیز فقط با مسئولان متخلف برخورد صورت خواهد گرفت و سپرده‌گذاران و سهامدارن هیچ تغییری حس نخواهند کرد.

یوسفیان‌‌ملا وجود زمان قبل از انحلال بانک را فرصتی برای تصمیم‌گیری درباره وضعیت سرمایه‌گذاران و سپرده‌گذاران عنوان کرد و افزود: در صورت انحلال جمع متخلف کنار رفته و مقامات جدیدی به مجموعه خواهند آمد؛ اگر مسئله خیلی حاد باشد ممکن است ادغام صورت گیرد اما در نهایت برای کسانی که دفترچه و چک دارند یا سرمایه‌گذاران یا سهامداراند هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

وی با بیان اینکه سپرده‌گذاران و سرمایه‌گذاران باید در شرایط مختلف احساس امنیت کنند، خاطرنشان کرد: آنها باید بدانند نظام فقط با مسئولان بانکی برخورد می‌کنند و خطری متوجه آنها نیست و حقوق‌شان از بین نمی‌رود؛ مسئولان هم باید نسبت به این موضوع آگاه باشند که نمی‌توان با سپرده‌های مردم اقداماتی انجام داد که قانونی نیست.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی عملکرد بسیاری از بانک‌ها را مطلوب توصیف کرد و افزود: همه بانک‌ها باید به رسالت اصلی خود برگردند.

یوسفیان‌ملا در ادامه ، به پرونده ۴۲ میلیارد دلاری اشاره کرد و ادامه داد: بانک مرکزی ۴۲ میلیارد دلار بین بانک‌ها توزیع کرده، حال اگر بانک مرکزی بگوید این ارزها که با نرخ مرجع به بانک‌ها داده شده را چه کرده‌اند؟ چرا نباید بانک‌ها لیست‌های خود را ارائه کنند، این نشان می‌دهد مشکلی در این زمینه وجود دارد.

وی اضافه کرد: متاسفانه برخی بانک‌ها با سپرده‌گذاران تماس گرفته و گفته‌اند چون شما در این مدت مثلا ۳۰۰ میلیون گردش مالی داشته‌اید و ژول به بانک آورده‌اید، به طور مثال ۳ هزار دلار به شما می‌دهیم، حال اگر این اتفاق یکبار می‌افتاد شاید می‌توانستیم آن را ندیده بگیریم اما این اتفاق بارها افتاده؛ متأسفانه چنین اتفاقی از سوی چندین بانک رخ داده است.

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره مجدد به پرونده ۴۲ میلیارد دلاری، تأکید کرد: تا زمانی که بانک‌ها لیست‌های مربوط به ۴۲ میلیارد دلار را ندهند مسئله را پیگیری خواهیم کرد.

وی با تقدیر از بانک مرکزی به دلیل وجود اهتمام برای برخورد با متخلفان، گفت: همه تصور می‌کردند چون آقای سیف یک فرد بانکی است با بانک‌ها برخورد نمی‌کند اما وی در این زمینه محکم ایستاده و قصد برخورد با متخلفان را دارد و ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی هم به اتفاق آراء از آقای سیف حمایت می‌کند.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا