گفت‌و‌گوی تفصیلی بصیر با مدیر مدرسه فوتبال نمونه کشور

فرابرتر، فراتر از انتظار/ مهمترین بخشی که برای آن برنامه‌ریزی می کنیم رضایت خانواده ها است

   فرابرتر

به گزارش بصیر، طی مراسمی باشکوه از سوی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، از مدرسه فوتبال نمونه فرابرتر فریدونکنار تجلیل شد. مدرسه فوتبال فرابرتر به عنوان یکی از بهترین مدارس فوتبال فریدونکنار و استان مازندران، در حالی به عنوان مدرسه نمونه کشور معرفی شد که از ابتدا با ۱۶ نفر کار خود را آغاز کرد.

به دلیل عملکرد بسیار خوب این مدرسه فوتبال با صائب شکری مدیر این مجموعه به گفت‌و‌گو نشستیم که شما را به خواندن آن دعوت می کنیم.

چه شد که به سمت فوتبال کشیده شدید؟

یکی از برادران بزرگترم که سابقه حضور در تیم فوتبال پرسپولیس را دارد و به دلیل مصدومیت نتوانست در عرصه بازیگری موفق شود، به مربیگری روی آورد و از من خواست تا وی را در این عرصه کمک کنم، در ابتدا همانند بسیاری از افراد فریدونکناری که موفق شدن در فوتبال را ناممکن می دیدند از این موضوع متعجب شدم اما در نهایت قبول کردم و رسما کارمان را از سال ۱۳۸۶ آغاز کردیم، در ادامه و در همان سال به پیشنهاد سید جواد قاسمی رئیس وقت هیئت فوتبال فریدونکنار به کلاس های مربیگری رفتم و مدرک مربیگری D آسیا را گرفتم.

در حال حاضر چه مدرکی دارید و اساتید شما در کلاس های مربیگری چه کسانی بودند؟

مدرک مربیگری  Bرا در سال ۲۰۱۲ در ساری دریافت کردم و در نزد مدرس هایی چون مجید جلالی، مجتبی تقوی، دکتر میرزاده، کی‌روش، محصص، یان اووه از آلمان، بالویی، بسطامی، پرویز خاکی، حسن عسگری، مسعود عنایت و سعد کمیل شاگردی کردم.

image-ffbebe4a264661cdbe46decba23055f3e89add332f6db1d6ee6a4499cf3e4054-V

در مورد فرابرتر بگوئید، به چه شکل کارتان را آغاز کردید؟

در ابتدای فعالیت‌مان با ۱۶ نفر کارمان را در روستای بنه کنار آغاز کردیم، آن روزی که فعالیت مان را شروع کردیم می دانستیم در صورتی که نخ صداقت و درستی را با خانواده ها گره بزنیم، به موفقیت دست پیدا می کنیم و همین‌طور هم شد، بسیاری از مردم این شهرستان در ابتدای کار، ما را مسخره می کردند و می گفتند که چه کسی در فریدونکنار پیشرفت کرده که شما چندتا برادر می توانید اینکار را انجام دهید، توکل به خدا بسیار مهم است، ما هم به خداوند توکل کردیم.

خیلی ها معتقدند که باید بند «پ» در زندگی داشته باشید تا موفق شوید اما من معتقدم که سه بند«ت» برای موفقیت کافی است، نخست توکل به خداوند، سپس تلاش و پشتکار و در نهایت تصمیم درست و صحیح.

پس از تصمیمی که گرفتید راضی هستید؟

بله، زندگی همواره صحنه دو راهی ها است، باید درست تصمیم بگیرید تا از مسیر منحرف نشوید، اما قبل از آن باید هدف مان را مشخص کنیم و سپس اقدام کنیم، از این انتخابم نیز رضایت دارم و ثمره آن را هم امروز دیدم.

DSC04022

چه شد که نمونه شدید؟

این افتخار حاصل تلاش بسیاری از افراد است که بدون هیچ چشم‌داشتی برای این مجموعه زحمت می کشند، من نیز تنها به عنوان نماینده این مجموعه در فدارسیون فوتبال حاضر شدم، ما به فکر نمونه بودن بودیم، برای تحقق این امر نیز مشکلاتی داشتیم، یکی از بزرگترین و مهمترین آنها زمین تمرین است، چون زمین تمرین‌مان در اردوگاه شهید رجایی است و زمان تمرین را آنها انتخاب می کنند، در تابستان زمانی که زمین برای تمرین نداریم برای این ورزشکاران مسابقه فوتبال برگزار می کردیم و تلاش‌مان ایجاد رقابت در مدرسه فوتبال بود.

فکر می کنید که خانواده ها از شما راضی هستند؟

مهمترین بخشی که در طول روز برای آن بهترین برنامه ها را طراحی می کنیم رضایت خانواده ها است، براساس نظرسنجی به عمل آمده در تمامی زمینه ها، توانستیم حداکثر رضایت مندی خانواده ها را کسب کنیم که این امر برای ما بسیار مهم است، در واقع باید این‌طور گفت مهم دستیابی به این عنوان نیست بلکه تکرار و حفظ نمونه شدن ضروری است.

آیا تا به امروز از تیم‌داری پشیمان هم شدید؟

راستش را بخواهید بله، در حالیکه برنامه های زیادی در ذهن داریم اما اتفاقاتی موجب می شود که ما را از ادامه کار پشیمان می کند، در شهری هستیم که از نظر امکانات شرایط محدود است، حتی ما انتظاراتمان را برای پیشرفت نیز کم کردیم، منبع درآمدی نیز نداریم، مسئولان از لحاظ مالی به همان صورتی که از سایر تیم ها حمایت می کنند ما را می بینند، در صورتی که نباید باشگاه نمونه و برتر را با دیگر باشگاه ها به یک صورت مقایسه کرد، جالب است بدانید از سایر شهرهای استان پیشنهاد می شود که با نام فرابرتر آن شهر فعالیت کنیم و خواسته های مان را نیز برآورده می کنند اما ما این پیشنهاد ها را رد می کنیم چرا که دوست داریم فرابرتر فریدونکنار بمانیم و به شهرمان تعصب داریم.

کمی از این فضا خارج شویم، از خودتان برای ما بگوئید؟

متولد سال ۱۳۶۴ در شهرستان فریدونکنار هستم و در رشته تربیت بدنی و در مقطع کارشناسی دانشگاه آیت‌الله آملی مشغول به تحصیل هستم. ازدواج نکرده ام و می خواهم در مقطع کارشناسی ارشد این رشته فارغ التحصیل شوم، علاقه زیادی به ماکارونی دارم و طرفدار هیچ تیمی در ایران به جزء تیم ملی نیستم و به آرسنال در انگلستان علاقه مندم، رنگ های سرمه ای و سفید را بیشتر از سایر رنگ ها دوست دارم و قبل از اینکه مربی شوم دروازه‌بان فوتسال بودم. در ایران از بازی آندارنیک تیموریان لذت می برم و کاسیاس بهترین بازیکن خارجی و مورد علاقه من است.

DSCN8470

چند برادر و خواهر داری؟ آیا آنها هم به فوتبال علاقه‌مندند؟

به همراه ۶ برادر و ۴ خواهر در یک خانواده پرجمعیت زندگی می کنیم که ۵ برادر در کنار یکدیگر در تیم فوتبال فرابرتر مشغول به فعالیت هستیم.

آیا پدر و مادرتان با مربیگری شما کنار آمدند یا مخالف این موضوع هستند؟

پدرم که هیچ علاقه ای به فعالیت در این رشته ورزشی ندارند و همواره ما را از این موضوع منع می کردند، مادرم هم تا چند رو قبل با این شغل‌مان مشکل داشت اما وقتی که ما را از تلویزیون دید کمی نگاهش نسبت به فوتبال تغییر کرد اما باز هم نتوانستیم وی را متقاعد کنیم.

سخن پایانی؟

یکی از آرزوهای من این است که مجموعه ما بدون دریافت یک ریال از بازیکنان همه را مورد حمایت خود قرار دهد، در پایان هم از خانواده و برادرانم که همیشه با هم هستیم تشکر ویژه دارم، همچنین جا دارد از این فرصت استفاده کنم و از دوستان بسیار خوبم مهندس بیگی، دکتر سلطان پور، سروش خلردی و مدیریت، تمامی اعضای کادر فنی و کسانی که از این مجموعه حمایت مادی و معنوی دارند تشکر کنم و در انتها نیز باید بگویم که از خداوند می خواهیم به ما سلامتی دهد تا جوانان این شهرستان را به جایی برسانیم که در آینده از ما به نیکی یاد کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا