فروش جایزه نوبل پروفسور واتسون در حمایت از جنبش فرگوسن

بصیر، وی که زادهٔ ۶ آوریل ۱۹۲۸ میلادی در شیکاگو می باشد،زیست‌فیزیک‌دان و متخصّص علم ژنتیک آمریکایی است.

او به همراه فرانسیس کریک و موریس ویلکینز نقشی مهم در کشف ساختار مولکولی دی‌ان‌ای بازی کرد. ماده‌ای که اساس انتقال موروثی و اطلاعات ژنتیکی در موجودات زنده به نسل‌های بعدی به شمار می‌رود. واتسون جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی را در سال ۱۹۵۳ میلادی به همراه دو دانشمند دیگر دریافت کرد.

/////

اما با بالا گرفتن جنبش فرگوسن و خشونت پلیس مخصوصا در برابر سیاه پوستان آمریکایی، وی اعلام کرده است جایزه نوبلی که دریافت کرده است را خواهد فروخت چرا که برایش بی ارزش است.

پروفسور واتسون دلیل این کار خود را کاملا علمی خواند چرا که وی در سال ۱۹۵۳ در مورد دی ان های زنان آفریقایی آمریکایی به چیزی  علاوه بر موراد کشف شده اظهار شده دست پیدا کرده بود که تا سال ۲۰۰۷ جرات پخش و انتشار آن را نداشت. اما در سال ۲۰۰۷ این راز علمی خود را که به تائید دیگر دانشمندان رسیده بود بالاخره بازگو کرد و توجه جهانیان را به نظریه علمی خود جلب کرد.

امری که وی از لحاظ ژنتیکی بدان دست یافته بود در مورد سرزمینی است به نام آفریقا. تمام انسان ها تا قبل از سال ۲۰۰۷ فکر می کردند که از لحاظ ژنتیکی و ضریب هوشی تفاوتی بین سفید پوستان و سیاه پوستان نیست اما پروفسور واتسون این یقین غلط را به صورت علمی رد کرد و نظریه ” برتری ژنتیکی و دی ان ای سیاه پوستان “ را مطرح و از آن در محافل علمی نیز دفاع کرد.

حال با دیدن حال و روز سیاه پوستان و اوضاع وخیم فرگوسن و نژادپرستی پوچ و بی مورد آمریکا، وی خواستار فروش مدال خود شده است. مدالی که به نظر خود بی ارزش است، مدالی که برتری سیاه پوستان را ثابت می کند اما در دنیای واقعی سرکوبی و رفتار خشونت آمیز پلیس با سیاه پوستان را شاهد است.

/////

وی در پایان   ادامه داده است که : « حداقل از لحاظ دی ان ای و ژنتیک ما سفید پوستان در رده بعدی سیاه پوستان قرار داریم، پس حداقل از این لحاظ بایستی به این شهروندان ارزشمند احترام گذاشت. اما اعتراظات عدالت طلبانه آنان و البته مسالمت آمیزشان سرکوب می شود».

« من، پروفسور جیمز واتسون، جایزه نوبل خود را به هر قیمیتی که بخواهند خواهم فروخت تا به دنیا حمایت و پشتیبانی خود را از جنبش فرگوسن و مخالفتم را در برابر سیاست های غلط دولت آمریکا اعلام کنم».

 

 

 

تیتر یک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا