آزمایش DNA که پادشاهی ملکه الیزابت را متزلزل کرده است/ آیا الیزابت واقعا ملکه بریتانیاست؟+ اسناد

بصیر، بیش از ۵۰۰ سال پس از مرگ در یک جنگ،سه سال پیش دانشمندان اسکلتی را در شمال انگلستان کشف کرده بودند که متعلق به شاه ریچارد سوم، پادشاه قرون وسطی بریتانیا بود.

برداشتن تاج پادشاهی از سر ملکه الیزابت بر اساس DNA

اما محققان امروز اعلام کردند که دی ان ای استخوانهایی که از زیر خرابه های یک صومعه قدیمی پیدا شده بود با نوادگان خواهر این پادشاهان تطابق دارد.

“ریچارد باکلی” رئیس گروه باستان شناسان این حفاری اظهار داشت: به ندرت پیش آمده است که نتایج یک تحقیق علمی به قدری مهم باشد که همه در انتظار آن باشد. این استخوانها بدون هیچ تردیدی متعلق به ریچارد سوم از خانواده سلطنتى پلانتاژنت انگلیس است.

باستان شناسان که روی نقشه های قدیمی شهر لستر حدود ۱۶۰ کیلومتری شمال غرب لندن کمتر از یک ماه وقت داشتند که یک پارکینگ کوچک شهرداری را حفاری کنند، این نقطه یکی از معدود فضاهایی بود که روی آن در مرکز این شهر پرجمعیت ساخت و ساز نشده بود.

این اسکلت که تقریبا سالم باقی مانده است به طور واضحی دارای جراحتهایی روی جمجمه و خمیدگی ستون فقرات است که این امر با توصیفات معاصر از ظاهر ریچارد تطابق دارد. دستها روی سینه قرار داشتند که این امر نشان می دهد دستگاه هنگام تدفین به هم بسته شده بودند اما قسمت پایین پاهای اسکلت مفقود شده بودند.

محققان دانشگاه لستر که دی ان ای ریچارد سوم را بررسی کردند آن را با یکی از نوادگان خواهر ریچارد سوم تطابق دادند، اگرچه این تطابق از طرف مادری بود اما نتیجه آن بی نقص بود.

حالا نکته مرموز و قابل بحثی که دانشمندان را درگیر خود کرده است، عدم تطابق دی ان ای ریچارد سوم با “ملکه الیزابت” است. این عدم تطابق فاحش، تاج موجود بر سر ملکه الیزابت را دچار تزلزل خواهد کرد. آیا ملکه الیزابت، ملکه ایست از نسل یک فرزند نامشروع؟

برداشتن تاج پادشاهی از سر ملکه الیزابت بر اساس DNA

تحقیقات ژنتیکی بعلاوه ترسیم یک شجره نامه، به نتیجه ای ژگرف دست پیدا کردند. طبق شواهد به دست آمده از اسکلت ریچارد سوم و این شجره نامه با فاصله دو نسل از سمت خواهر ریچارد سوم، سلطنت مربوط به دو نفر با نام “مایکل ایزبن” و “وندی دالدیگ” می باشد. چرا که دی ان ای این دو نفر مربوط به خانواده سلطنتی بوده است و کشف این جسد و دی ان ای آن پرده از راز ۵۰۰ ساله این قضیه برداشت.

برداشتن تاج پادشاهی از سر ملکه الیزابت بر اساس DNA

تحقیقات دی ان ای نشان داده است که از سمت ریچارد سوم، در این شجره نامه یک قطع نسل وجود دارد. بدین معنا که یکی از مردان پس از ریچارد سوم که بچه دار نمیشده است، زن خود را در اختیار مردی برای بچه دار شدن قرار داده است تا نسل سلطنتی خود را حفظ بکند.

برداشتن تاج پادشاهی از سر ملکه الیزابت بر اساس DNA

اما حقیقت این است که از سمت خانواده خواهری ریچارد سوم، با دو نسل فاصله از سمت خانمی به نام “ان آف یورک” به دو نفر خواهیم رسید به نام های “مایکل ایزبن” برادر زاده ریچارد سوم با ۱۶ نسل اختلاف و ” وندی دالدیگ” خواهرزاده ریچارد سوم که با ۱۸ نسل اختلاف وارثان حقیقی این سلطنت می باشند که هر دوی آنها امروز نیز زنده اند.

با آزمایشات دی ان ای دندان ها و استخوان های ریچارد سوم و این دو نفر، بر همگان و دانشمندان مشخص شد که پادشاهی مختص خانواده خواهری ریچارد سوم است.

تیتر یک