جمهوری خواهان دست به دامن دمکرات ها می شوند

بصیر، بر اساس این گزارش، شماری از نمایندگان کنگره آمریکا در تقلا برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران هستند.

اسوشیتدپرس از واشنگتن می نویسد: قرار است امروز (پنجشنبه) «وندی شرمن» مذاکره کننده ارشد آمریکایی و «دیوید کوهن» مسئول بخش تحریم ها در وزارت دارایی آمریکا نشست محرمانه ای با جمعی از سناتورهای آمریکایی داشته باشند. 

این خبرگزاری می افزاید: شماری از سناتورهای دمکرات نیز روز گذشته (چهارشنبه) برای بحث در باره مذاکرات هسته ای با ایران به کاخ سفید دعوت شده بودند. 

این خبرگزاری می نویسد: «باراک اوباما» رییس جمهوری آمریکا تهدید کرده تا وقتی مذاکرات هسته ای ادامه دارد، هر تحریم جدیدی را وتو خواهد کرد. 

سناتورهای جمهوری خواه که اکثریت کنگره را از ماه آینده در دست می گیرند، برای تصویب تحریم های جدید نیاز به ۶۷ رای از مجموع یکصد رای سنا دارند تا اوباما نتواند آن را وتو کند. به همین خاطر مقام های دولت اوباما در حال لابی با نمایندگان کنگره هستند تا مانع از رای دادن آنان به این لایحه شوند. 

سناتور دموکرات «باب منندز» رییس پیشین کمیسیون روابط خارجی مجلس سنا یکی از نمایندگانی است که برای تصویب تحریم های جدید بر ضد ایران تلاش می کند. او سال گذشته نتوانست لایحه مورد نظرش را به تصویب برساند و اینک به دنبال بازنویسی همان لایحه است. معلوم نیست چند نفر از دمکرات ها او وی حمایت می کنند، ولی اسوشیتدپرس خبری از «باب کروکر» سناتور جمهوری خواه در گزارش خود منتشر کرد و نوشت که در هر حال جمهوری خواهان، به حمایت دمکرات ها برای تصویب تحریم ها نیاز دارند. 

جمهوری اسلامی ایران و کشورهای گروه ۱+۵ شامل امریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین پنج عضو دائم شورای امنیت و آلمان بر سر یک برنامه اقدام مشترک با ایران توافق کرده اند. هرگونه تحریم جدید اگرچه روند مذاکرات را مختل خواهد ساخت، اما کارشناسان می گویند تحریم های جدید کنگره امریکا با استقبال اروپا مواجه نخواهد شود و خود باعث فروریختن تحریم های گذشته خواهد شد. ایران نیز در طول دهه های گذشته نشان داده است که با تهدید و تحریم، تغییری در مواضع خود نخواهد داد.

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا