نحوه جذب نیرو در فرقه ضاله بهائیت

بصیر، علی‌اکبر رائفی‌پور در سلسله نشست‌های الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با موضوع پیشرفت فکری در تقابل با جنگ نرم در جمع فرهنگیان و دانش‌آموزان کرمان اظهار داشت: کار فرهنگی را می‌توان خیلی راحت انجام داد، اما باید بستر این کار را بشناسید در غیر این صورت نمی‌توانید کاری انجام دهید

وی افزود: داشتن دغدغه فرهنگی مهم است، اما کافی نیست و باید در درجه اول شور، انرژی و دغدغه داشته باشید و در این شکی نیست.

رائفی‌پور بیان داشت: این شور در بستر کدام شعور باید جاری شود، برای رسیدن به کدام شعار باید استفاده شود و افراد زیادی دیدیم که می‌خواستند کار فرهنگی انجام دهند، اما ضربه‌‌های جبران‌ناپذیری زده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این امر موجب شده تا چنان زدگی نسبت به اسلام و انقلاب و آرمان‌های آن به وجود آید که ۵۰ سال باید کار کند تا این مسئله را برطرف کند و این به دلیل رفتار غیر اصولی و فرهنگی است.

*فعالیت اخلاقی فرقه ضاله بهائیت

این استاد دانشگاه گفت: ما برخورد فرهنگی را انتظار داریم تنها نهادهای فرهنگی انجام دهند که این درست نیست و حتی پلیس ما باید کار فرهنگی انجام دهد.

وی عنوان کرد: این یک حقیقت است که بعضی از افراد در کشور ما تفاوت بین کار فرهنگی و فرنگی را قائل نیستند، ما جایی رفته بودیم که زده بود دستشویی اسلامی و طرف دیگر به اشتباه دستشویی فرنگی و بنده عرض کردم، بعضی از افراد حقیقتا نگاهشان به مسائل فرهنگی همین‌ طور است.

رائفی‌پور با اشاره به اینکه محبت کردن هم در دین اسلام و مسیحیت و ادیان الهی آمده است، افزود: فرقه ضاله بهائیت برای تبلیغ و جذب بیشتر به فرقه خود، روش برخورد خوب با دیگران را پیش گرفته‌اند، زیرا این روش تاثیر بسیار بالایی دارد.

وی اذعان داشت: کسی که می‌خواهد کار فرهنگی انجام دهد، باید با روش برخورد آشنایی داشته باشد و این روش‌ها را اگر روش‌ها را در کار فرهنگی یاد گرفته‌اید به چه چیزی می‌خواهید افراد را فرا بخوانید.

این پژوهشگر و فعال فرهنگی کشور بیان کرد: ببینید امروز در منطقه از فقه بدون اهل‌بیت (ع) و قرآن بدون اهل‌بیت (ع) چه بیرون آمده است.

رائفی‌پور گفت: شمایی که کار فرهنگی انجام  می‌دهید چقدر با قرآن مانوس هستید و اگر یک قرآن جلوی شما بگذارند و فهرست آن را بپوشانند، می‌توانید سوره‌ها را بشناسید.

*کارهای فرهنگی باید هدفمند باشند

وی عنوان کرد: اکبر گنجی سر چهارراه ولی‌عصر با چوب می‌آمد سراغ خانم‌هایی که موی آنها بیرون بود و از این طریق کار فرهنگی انجام می‌داد و با موتاور چادرها و مانتوهای زنان را می‌کشیدند و امروز در برنامه زنده صدای آمریکا صحبت می‌کند و می‌گویید مهدویت وجود ندارد.

رائفی‌پور افزود: امثال این آدم‌ها فهم و شعور در ثقلین نداشته‌اند و همین دلیل برخوردهای آنها یا افراطی و یا تفریطی است.

این استاد دانشگاه بیان کرد: مسجد جایگاه قرآن و اهل‌بیت (ع) است و در این زمینه کم کاری کرده‌ایم، اگر فرد در مسجد قرآن یاد نگیرد در کجا یاد بگیرد، قرآن و مسجد نباید فقط برای عزاداری و ختم در مراسم فوت باشد، اگر کار حسنه خواندن یک صفحه قرآن در بین دو نماز نبود سالی یک بار هم قرآن ختم نمی‌شد.

وی افزود: شوری که در انسان برای انجام کارهای فرهنگی و ارزشی وجود دارد، اگر هدف‌دار و تربیت شده نباشد و با شعور همراه نشود، ویرانگر است.

*هجمه فرهنگی دشمن از طریق ماهواره

رائفی‌پور بیان کرد: برخی از هیئت‌های مذهبی ما شور حسینی زیادی دارند، اما شعور حسینی ندارد، کارشان به جاهای خطرناک کشیده شده است.

این پژوهشگر و فعال فرهنگی تصریح کرد: باید موقعیت‌سنج باشیم، امام علی(ع) فرمود‌ند، «باید فرزند زمانه خود باشید» یعنی زمانه‌شناس باشیم، یک کار فرهنگی هشت سال پیش جواب می‌داده است، این جواب نمی‌دهد و این روش دیگر پاسخگو نیست.

رائفی‌پور تصریح کرد: روش برخورد با هر کس فرق می‌کند و فرهنگ هر استان با هم متفاوت است، باید مردم را شناخت‌ و برای آنها بر اساس مشتقات زمانی و مکانی حرف زده شود.

وی با اشاره به اینکه کار فرهنگی از بالا به پایین جواب نمی‌دهد، افزود: نگاه آمرانه در کار فرهنگی جواب نمی‌دهد و ما امروز زبان جوانان را نمی‌شناسیم و به همین دلیل با آنها فاصله پیدا کرده‌ایم.

‌این استاد دانشگاه عنوان کرد: امروزه یکی از اصلی‌ترین دلایل سقوط جوانان ما هجمه فرهنگی دشمنان نظام از طریق ماهواره است‌ و اگر ماهواره نبود اوضاع فرهنگی ما به این شکل نمی‌شد.

*عدم وجود هوش رسانه‌ای در بین مردم

رائفی‌پور بیان داشت: هوش رسانه‌ای در کشور ما پایین است و مردم ما سواد رسانه‌ای ندارند‌ و باید به آنها یاد داد، اما ابتدا باید خودمان یاد بگیریم تا بتوانیم آموزش دهیم.

وی گفت: مردم سوریه به دلیل نداشتن سواد رسانه‌ای‌ با دیدن دو عکس فتوشاپی تحریک شدند، یکدیگر را تیکه تیکه و کشور خود را نابود کردند، زیرا آموزش درست در زمینه استفاده از رسانه را ندیده‌ بودند.

وی افزود: بخشی از کار داعش با عملیات روانی پیش می‌رود و داعش برای انداختن وحشت و رعب در بین مردم جنازه‌ شهدا را در مقابل دوربین‌ها سر می‌برند و با انتشار آن در  اینستاگرام و فیسبوک و ..‌. مردم را فریب داده و می‌ترسانند و به همین طریق موصل عراق را تصرف کردند.

*هجمه‌های فرهنگی دشمن باید آموزش داده شوند

رائفی‌پور گفت: سواد رسانه‌ای مردم ما پایین است و اگر بخواهیم‌ صهیونست را خرد کنیم، باید سواد رسانه‌ای مردم را بالا ببریم، هر چند سواد رسانه‌ای مردم ایران از مردم آمریکا بالاتر است.

وی عنوان کرد: برخی افرادی که سواد رسانه‌ای ندارند در کشور خودمان گاهی از بین حرف‌های برخی اساتید برداشت‌هایی را به مراجع بالا ارائه می‌کنند و موجب ایجاد مزاحمت‌هایی برای این فرد می‌شوند در حالی که از سخنرانی دو ساعته تنها ۲۰ ثانیه آن را برداشت کرده‌اند و این درست نیست.

رائفی‌پور خاطرنشان کرد: برای برخورد با هجمه‌های فرهنگی دشمن باید نوع سلاح دشمن، نوع برخورد با آن، برد این گلوله‌ها‌ و روش از بین بردن آن را به مردم و به ویژه نسل جوان آموزش دهیم.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه زمان جنگ نیز بسیجی‌ها را جمع کرده و تمام آموزش‌ها را ارائه و نوع اسلحه‌ها و نحوه استفاده و میزان تخریب آن آموزش ‌داده شد، افزود: اگر این آموزش‌ها نبود، ما در جنگ به پیروزی نمی‌رسیدیم.

رائفی‌پور گفت: در بین شبکه‌های صدا و سیما شبکه پرس‌تی‌وی با بودجه کم اما کارهای خوبی را انجام می‌دهد و نمره قبولی گرفته و به کار این شبکه چابکی و نبرد کماندویی گفته می‌شود.

*دشمن مانند علف هرز است

وی عنوان کرد: رئیس جدید صدا و سیما فردی با دید باز است و با سابقه خوبی که در شبکه پرس‌تی‌وی از خود به جای گذاشته، انتظار می‌رود کارهای فرهنگی خوبی را انجام دهد.

رائفی‌پور اذعان داشت: بعد از درگذشت مرتضی پاشایی اتفاقات عجیبی رخ داد و تشییع جنازه بسیار پرجمعیتی برای وی گرفته شد و از مدتی قبل با همین برنامه‌های نرم افزاری در گوشی‌ها مردم ازدحام عجیبی برای حضور در مراسم وی داشتند.

وی افزود: هر چند مردم هنرمندان را دوست دارند، دشمن از همین علاقه و دوستی مردم نهایت سوء‌استفاده را می‌کند، هر چند این هنرمند بسیار محبوب و صدای خوبی داشت، اما این مسائل به سبب عدم سواد رسانه‌ای بالای مردم بود.

رائفی‌پور گفت: دشمن را باید بشناسیم، زیرا دشمن مانند علف هرز است، هر جا بستر لازم فراهم باشد از آن استفاده کرده و برنامه‌ریزی می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا