۳۹ میلیون نفر بیمه تامین اجتماعی هستند

بصیر، سیدتقی نوربخش بامداد امروز در نشست مشترک با شرکای اجتماعی گیلان در این شهرستان اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی متعلق به جامعه کارگری و کارفرمایی است.

وی با اشاره به چالش‌های سازمان تامین اجتماعی در سال‌های ۵۴ تا حدود ۸۲ و ۸۳ افزود: صندوق تامین اجتماعی پس از ۲۰ سال دارای یک تعادل مالی بود یعنی در یک بودجه ۳ هزار و ۶۰۰ میلیاردی در سال ۸۰ حدود یک‌هزار میلیارد تومان آن از وصولی‌ها بود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: کل بدهی‌های دولتی این صندوق در روستا حدود ۴۰۰ میلیارد تومان یعنی بودجه ۳‌ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی بود و کل بدهی‌های تکمیلی دولت نیز حدود ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود.

وی با اشاره به کارفرما شدن دولت در این سازمان از سال ۸۲ تا ۸۳ گفت: دولت سهم خود را در این هشت سال پرداخت نکرده است.

نوربخش ادامه داد: در مورد رانندگان، قالیبافان، گلیم‌بافان و بسیاری از رسته‌های دیگر ۲۰ درصد از سهم کارفرمایی را دولت تقبل کرده بود که پرداخت نکرده و این امر عدم تعادل جدی را در صندوق ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته که دولت تدبیر و امید این صندوق را تحویل گرفت در یک بودجه ۳۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی یعنی حدود ۱۰ برابر در یک دهه دو برابر شده است، تصریح کرد: در سال ۸۰ حدود ۶ میلیون نفر بیمه شده اصلی داشتیم که این تعداد در سال ۹۲ به ۱۲٫۵ میلیون نفر رسیده ولی بودجه ۱۰ برابر و بدهی دولت به ۱۵ هزار میلیارد تومان یعنی یک دوم کل بودجه رسیده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: نه تنها نتوانستیم این ۳۰ درصد را پرداخت کنیم بلکه برای حفظ ذخایر سازمان ۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز باید از اصل دارایی برمی‌داشتیم و می‌فروختیم که یک وضعیت بسیار نامتعادل در این صندوق ایجاد شد.

وی با تصریح بر اینکه برند سازمان تامین اجتماعی اعتماد برای امنیت مردم است، خاطرنشان کرد: با تدابیر انجام شده از سوی سازمان تامین اجتماعی که بخشی مربوط به عزل و نصب‌ها و عدم ورود به حاشیه‌ها بود توانستیم به مسیر اصلی خود بازگردیم.

نوربخش با اشاره به اینکه تمام فعل و انفعالات بیمه‌ای و وضعیت‌هایی که ارائه می‌کنیم برای بالا بردن سطح امنیت و تعادل اجتماعی است، ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی اکنون ۳۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را زیرپوشش دارد.

وی با اشاره به اینکه درباره پایداری منابع کار بزرگی در سراسر کشور انجام شده است، خاطرنشان کرد: در طول ۶ ماه توانستیم آن ۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان را جبران کنیم و عیدی مستمری‌بگیران هم در بهمن‌ماه پرداخت می‌شود.

این مسئول ارشد بیمه تامین اجتماعی یادآور شد: در سال ۹۳ با وجود مشکلات جدی مستمری‌بگیران توانستیم ۲۵ درصد از حقوق را برای آنها افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه در طرح تحول سلامت بیشترین کمک را سازمان تامین اجتماعی انجام داده است، افزود: سازمان تامین اجتماعی مهم‌ترین فاینانس یا تامین کننده منابع در نظام سلامت است.

نوربخش تصریح کرد: با وجود تمام مشکلاتی که در وضعیت درمان کشور وجود دارد اما این حوزه امروز قابل قیاس با یکسال گذشته نیست و در همین مدت کوتاه گام‌های بزرگی برای برطرف شدن مشکلات برداشته شده است.

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا