قتل و عام درختان کرج در سایه بی توجهی مسئولین + تصاویر

بصیر،  انتهای حصار و در ورودی شرقی شهر کرج، منطقه ای است به نام “دره وسیه” که البته در حال حاضر جزء شهر کرج محسوب می گردد!!


پس از گذر میدان وسیه یا شهید بختیاری در منطقه ی حصار کرج، و گذر از تونل زیر گذر جاده چالوس وارد دره وسیه می شویم که این دره به سمت شرق تا قله دشته ادامه دارد. در راه تا رسیدن به انتهای دره وسیه در فصول گرم سال حداقل ۲ چشمه وجود دارد که طبعا در فصول پرآب به تعدادشان اضافه می گردد. مسیر سبز دارای سایه و در بسیاری از جاها دارای پوشش درختی است.

مسافت از میدان وسیه تا آخرین چشمه چیزی در حدود ۵ کیلومتر می باشد که با شیب ملایم از وسط دره وسیه تا آخرین چشمه که معمولا محل اتراق گردشگران و کوهنوردان است ادامه دارد.

این منطقه ی خوش آب و هوا که به جرات می توان گفت برای عده ی کثیری از شهروندان کرجی گمنام مانده است، چند وقتی است دستخوش تحولات ناخوشایندی قرار گرفته، به نحوی که عده ای سود جو در سایه غفلت مسئولین امر، به جان درختان کهنسال این منطقه افتاده و با سوزاندن پایه درختان و یا قطع کردن آنها، مبادرت به تهیه ذغال!! می نمایند.

امیدواریم به انتشار تصاویر این اقدام هولناک که در حال خشک کردن ریه های تنفسی شهر و از بین رفتن یکی از مناطق توریستی استان است، مسئولین امر را در حفاظت بیشتر از این منطقه ترغیب نماید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا