واکنش پدر زلزله‎شناسی درباره شایعه‎ زلزله

بصیر، پدر علم زلزله شناسی ایران با اشاره به شایعات زلزله در فضای مجازی گفت: متاسفانه پیش بینی زلزله در کشور ما امکان ندارد و افرادی که وقوع ان را پیش بینی می کنند ، معمولا افراد کم سواد هستند و این اظهار نظر ها باعث سلب اعتماد در جامعه می شود.


به گزارش روابط عمومی شبکه تهران، بهرام عکاشه پدر علم زلزله شناسی با حضور در برنامه سلام تهران” آیتم سرمشق” اضافه کرد: در کشور ما روزانه ۲۵۰ زلزله در کشور ثبت می شود و هنوز در روی کره زمین دانش زلزله شناسی به حدی نرسیده است که بتوان آن را در اروپا و آمریکا پیش بینی کرد.

عکاشه ادامه داد: برای پیش بینی زلزله نیاز به ۲۵ تا ۳۰ پیش نشانگر به همراه روشهای کاربردی آزمایشگاهی و ریاضی محض داریم تا یک تیم متخصص در زلزله بتواند این موضوع را پیش بینی کنند. 
پدر علم زلزله شناسی ایران تاکید کرد: ما زلزله ۶ ریشتر به بالا را باید پیش بینی کنیم ، زلزله با شدت ۴ تا ۵ ریشتر نیازبه پیش بینی ندارد و به وقوع می پیوندد.

وی ادامه داد: آرزوی من این است که بشر روزی بتواند زلزله ۶تا ۷ ریشتری را پیش بینی کند و ما دیگر شاهد ویرانگری زلزله در روی زمین نباشیم.

عکاشه در ادامه برنامه با بیان خاطرات خود در آیتم سرمشق اضافه کرد: زادگاه من (مسجد سلیمان )زلزله خیر بوده و من ده ها بار زلزله را تجربه کرده ام، زلزله ترسناک نیست ما اگر پدیده زلزله را بشناسیم ،دیگر وحشتناک نیست.

پدر علم زلزله شناسی ایران در بیان دیگر خاطرات خود از دوران زندگی و مدرسه یاد آور شد: من سال ۱۳۲۲ کلاس اول ابتدایی بودم و از همان دوران کودکی حس واشکافی و جستجو در من قوی بود و در دوره دبستان خیلی بازیگوش بودم تا آنجا که در کلاس هفتم مردود شدم اما سال بعد شاگرد اول شدم.

عکاشه در پایان گفتگوی صمیمی و خودمانی در روی نیمکت سرمشق گفت: من از سن ۱۲ سالگی ورزش کردم و ورزش باعث تخلیه انرژی می شود و انسان به بیراهه نمی رود. جوان ها باید هدفمند کارکنند تا شاهد شکوفایی استعدادها و پیشرفتها باشیم.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا