گردو می‌تواند سرعت پیشرفت سرطان پروستات را کُند کند

بصیر، گردو پیشرفت سرطان پروستات را کند می‌کند؛ محققان دانشگاه کالیفرنی – دیویس جدیدترین تحقیقات خود را در رابطه با سرطان پروستات در مجله موادغذایی دارویی منتشر کردند.


ارتباط بین رژیم غذایی و سرطان پروستات اغلب مورد مطالعه قرار گرفته است و طرح‌های مختلف به منظور جلوگیری یا کاهش سرعت این سرطان مطرح شده است.

در آخرین مطالعه‌ای که محققان انجام دادند، گردو باعث کاهش تومور پروستات در موش‌ها شد؛ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مولکول مسئول این اثر سودمند، این تیم تحقیقاتی، از ترکیب چربی با محتوی امگا ۳ استفاده کردند و به مدت ۱۸ هفته موش‌ها با گردو، روغن گردو، با هردو (گردو و روغن گردو) و با یک رژیم غذایی کنترل شده تغذیه شدند.

«پل دیویس» نویسنده این مطالعه گفت: نتایج نشان دادند برخلاف رژیم کنترل شده، رژیم غنی از گردو و روغن گردو رشد سرطان پروستات را کند می‌کند. بنابراین به غیر از امگا ۳ که برای کاهش این سرطان موثر است، گردو نیز در کند کردن سرطان پروستات موثر است.

به گفته محققان مولکول‌های مختلف موجود در گردو یک اثر ضد سرطان دارند.

گردو رشد تومور پروستات را کاهش می‌دهد و سیستم سوخت و ساز بدن را تقویت می‌کند؛ در این آزمایشها به طور قابل توجهی کلسترول در موش‌هایی که گردو یا روغن گردو خورده بودند کاهش پیدا کرده بود./آ

منبع: Le Journal of Medicinal Food

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا