مادری که پسر تروریستش را لو داد !

بصیر،  روزنامه انگلیسی تایمز، در بیان ماجرای “یوسف سرور” از مشکوک شدن مادرش به او خبر دادند و نوشتند: وقتی یوسف، کتاب‌هایی با عنوان‌های “اسلام برای نوآموزان”، “قرآن برای نوآموزان” و “عربی برای نوآموزان” خرید، مادرش به او مشکوک شد.

وی سال گذشته در ماه مه به ترکیه سفر کرد و از مرزهای سوریه گذشت.

مادر یوسف، پس از یافتن نامه‌ای از پسرش که در آن تاکید کرده بود قصد پیوستن به گردان مهاجرین را دارد؛ این موضوع را به پلیس انگلیس خبر داد و پلیس تحقیقاتش را در این زمینه آغاز کرد.
وقتی یوسف و دوستش محمد احمد به انگلیس برگشتند، پلیس آن ها را در فرودگاه هیثرو لندن دستگیر کرد.

هنگام تحقیق و بازرسی، در تلفن همراه آنان عکس هایی با تیربار یافت شد؛ روی لباس این دو نفر نیز آثار مواد منفجره شناسایی شد.

این دو جوان، محاکمه و به ۱۲ و هشت ماه زندان محکوم شدند و قاضی، درخواست وکیل مدافع برای تخفیف در مجازات به بهانه مبارزۀ این دو جوان با دولت بشار اسد را نپذیرفت.
از سوی دیگر، به نوشتۀ روزنامه دیلی تلگراف پنج جوان انگلیسی از فرودگاه گاتویک عازم جنگ در سوریه شدند.
پس از یک سال، سه تن از این افراد کشته شدند و نفر چهارم، ناپدید شد؛ اما نفر پنجم تنها پس از ۱۷ روز به انگلیس بازگشت و بازداشت و محاکمه شد.
دادگاه نفر پنجم را  به جرم سفر برای جنگ به همراه گروه های تروریستی، به ۴ سال زندان محکوم شد.

چودری، به قاضی گفت: من برای انجام امور خیریه رفتم، اما مرا به زور اسلحه به شستنِ لباس زیر عناصر مسلح مجبور کردند.
قاضی در بیان چگونگی اتخاذ تصمیم برای صدور حکم گفت: باور من این است که متهم، یا اساسا برای جنگ نرفته بود و تنها به دنبال کسب آبرو برای خود بوده است، یا هنگامی که به عناصر مسلح پیوسته است، از اختلاف آن چه می دید با واقعیت هایی که گمان می کرد، شوکه شده بود.

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا