خبر یک جمله بود؛ حمله به دختران و زنان جهرمی با چاقو!

بصیر، تعدادی از دانشجویان دانشگاه جهرم چهارم آذرماه در اعتراض به وضعیت امنیت خوابگاه دختران و سلف سرویس دانشگاه تجمع کردند.

در این تجمع دانشجویان از حراست دانشگاه وضعیت امنیت خوابگاه ها و از اموردانشجویی و ریاست دانشگاه رسیدگی به وضعیت غذا را مطالبه کردند.

نکته دیگری که دانشجویان این دانشگاه را به تجمع کشانده بود، مسمومیت غذایی بیش از ۱۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه دولتی جهرم بود که این دانشجویان به بیمارستان شهید مطهری و پیمانیه جهرم انتقال داده شده بودند.

در ابتدای این اتفاقات، اوضاع دانشگاه دولتی جهرم و شهر جهرم را در تب و بیماری قرار داده بود که مسئولان هوشیار و ملت بیدار جهرم توانستند با یک حرکت سریع مانع بهره برداری عناصر بیگانه و ضدانقلاب از این اتفاقات بشوند.

اما نکته ای که در این جا قابل ذکر کردن است، عدم پاسخگویی مسئولان دانشگاه دولتی جهرم بود که متاسفانه با تماس‌های مکرر پاسخگوی سوال خبرنگار ما نبود و خود را در جایگاه پاسخگویی قرار نمی دادند.

در دانشگاه و شهر جهرم در هفته گذشته چه گذشت؟

 

“خبرگزاری دانشجو” روز سه شنبه خبری مبنی بر این شرح روی خروجی خود قرار داد تا اولین رسانه منعکس کننده اتفاقات جهرم باشد:

 

این خبرگزاری نوشت: بیش از ۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه دولتی جهرم بعد از خوردن غذا به دلایل نامعلومی مسموم و به بیمارستان جهرم منتقل شدند؛ البته مسئولان دانشگاه تا کنون مسمومیت دانشجویان را تایید یا تکذیب نکردند.

 

روز گذشته نیز بیش از ۳۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه جهرم در اعتراض به مسمویت غذایی دانشجویان در ۲۴ ساعت اخیر و وضعیت بد غذایی این دانشگاه با چیدن سینی‌های غذای خود در محوطه دانشگاه، اعتراض خود را به مسئولان دانشگاه نشان دادند.

 

تجمع کنندگان که زیر باران شدید شهرستان جهرم دور هم جمع شده بودند، خواستار پاسخگویی مسئولان دانشگاه درباره علت بیماری بیش از ۵۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه شدند. مسئولان دانشگاه قول پیگیری دادند و از طرفی نیز دانشجویان اعلام کردند مجددا تجمع اعتراضی برگزار می‌کنند.

 

 

 

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم هم با بیان اینکه حال همه این بیماران که اغلب دختر هستند رضایت بخش است، به “واحد مرکزی خبر” گفت: این دانشجویان به علت اسهال و استفراغ به مراکز درمانی مراجعه کرده و تحت درمان قرار گرفته اند.

رحمانیان همچنین از تشکیل گروه ویژه‌ای متشکل از واحد مبارزه با بیماری‌ها و بهداشت محیط جهرم بررسی خبر داده است. وی علت مسمومیت از غذا را یکی از گزینه‌ها دانست و گفته گزینه دیگری همچون وجود ویروس در میان دانشجویان دور از انتظار نیست که باید تا زمان آزمایش‌های لازم صبر کرد.

اما این پایان ماجراها نبود و شایعات و اتفاقات دیگری شهر جهرم را در تب و بیماری دیگری قرار داد. موضوعی که علی الظاهر می‌رفت تا به خیر و خوشی و پیگیری مسئولان ختم به خیر شود با پخش خبر چاقو خوردن تعدادی از دختران دانشگاه و تعرض به آنها وارد فاز جدیدی شد. این خبر به سرعت بین مردم شهرستان دهان به دهان چرخید و موجی از اضطراب و نگرانی را در بین مردم دارالمومنین بوجود آورد. دستگاه‌های نظارتی و امنیتی که سخت پیگیر عامل یا عاملان حاثه بودند در کمتر از ۷۲ ساعت آن‌ها را که عمدتا از اراذل و اوباش به نام جهرم بودند را دستگیر و به دستگاه‌ قضایی تحویل دادند که در جای خود شایسته تقدیر و قدردانی است که اجازه جولان، قدرت‌نمایی سوء استفاده به عده‌ای اراذل و اوباش شناسنامه دار ندادند.

اما این همه ماجرا نبود و بازتاب این حادثه در برخی رسانه‌های داخلی و خارجی با واقعیت در تناقض کامل بود. همان جریانی که جنایت وحشیانه اسیدپاشی به تعدادی از زنان و دختران در اصفهان را به موضوع امر به معروف گرده زدند و مدعی شدند این اقدام از سوی گروه‌های تندرو و جهت مبارزه با بدحجابی صورت پذیرفته است. این بار تحت تاثیر القائات عده‌ای سودجو و مغرض انگشت اتهام را به سمت بسیجیان نشانه رفته‌اند و درصددند موجبات بدبینی به این نهاد مقدس که خود از اصلی‌ترین دستگاه‌های برخورد با عوامل ناامنی اخیر جهرم بوده است را فراهم کنند.

این اولین بار نیست که رسانه‌های مغرض و سودجودی دخلی و خارجی تلاش می‌کنند تا با سوء استفاده از حوادث و اتفاقات این‌چنینی به ارزش‌ها و نهاد‌های انقلابی حمله کنند. رسانه‌ها در حالی به سوءاستفاده از موضوع پرداخته‌اند که بر همگان روشن است که جنایت اصفهان و چاقو کشی جهرم توسط شخص و یا اشخاصی با انگیزه‌هایی که هنوز روشن نشده صورت پذیرفته است و هیچ ارتباطی با دستگاه‌ها و نهادهای حاکمیتی ندارد؛ در حالی که در جوامع غربی، شهروندان به کرات توسط نیروهای رسمی پلیس مورد اعمال خشونت آمیز قرار می‌گیرند. کشته شدن جوانان سیاه‌پوست توسط پلیس آمریکا در چند وقت اخیر تنها نمونه کوچکی از این اعمال خشونت آمیز است.

واقعیت این است که دست بردن به حربه‌های ناجوانمردانه رسانه‌ای و التهاب‌آفرینی با سوء استفاده از اتفاقات کوچک و برزگ اجتماعی دیگر مشتری ندارد و مردم دارالمومنین جهرم با هوشیاری و اعتماد به نهادهای امنیتی و حاکمیتی فریب القائات دروغ مغرضان و دشمنان را نمی‌خورند و همواره پای انقلاب و آرمان‌ها و ارزش‌های خود ایستادگی می‌کنند.

امام جمعه و فرماندار ویژه جهرم در خطبه‌های نمازجمعه و مصاحبه‌ای دستگیری عوامل ناامنی چند روز اخیر در شهرستان جهرم خبر داد.

حجت الاسلام دژکام، امام جمعه جهرم در بخشی از خطبه‌های امروز نماز جمعه از دستگیری عوامل ناامنی چند روز اخیر در شهرستان جهرم خبر داد و افزود: این انسان که متعرض نوامیس مردم شده بود دستگیر شده و از دادستان به عنوان نماینده عموم مردم خواستار اشد مجازات برای این چنین افرادی هستیم زیرا تسامح در این مسائل سبب جرأت دیگران در ارتکاب این کارها می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز دشمنان نظام در پی بهانه‌ای برای زیر سوال بردن کشور هستند و از مردم و دانشجویان استدعا داریم که بهانه دست دشمن ندهند.

امام جمعه جهرم تصریح کرد: قبل از وقوع این قضایا در جلسات خصوصی از مسئولان برای حل مشکلات جهرم تقاضا کرده بودم درغیر این صورت خود را نیز مقصر می‌دانستم.

حجت الاسلام دژکام با اشاره به مسمومیت غذایی دانشجویان یکی از دانشگاه‌های جهرم خاطرنشان کرد: باید مسئولان این دانشگاه به گونه‌ای از دانشجویان دلجویی کنند.

وی گفت: باید مدیریت جهادی در دانشگاه‌ها ایجاد و ضعف مدیران دانشگاه‌ها رفع شود.

همچنین حجت الله رضایی شنبه شب در مصاحبه ای با خبرگزاری رسمی دولت گفت: کمتر از ۷۲ ساعت عاملان این موضوع که موجب ناامنی در شهرستان جهرم شده بودند، دستگیر شدند.

فرماندار و رئیس شورای تامین شهرستان جهرم بیان داشت: این عوامل ناامنی و کسانی که قصد ایجاد مزاحمت برای بانوان داشتند، با تلاش نیروهای امنیتی سپاه، اطلاعات، انتظامی، قضایی، بسیج و نیروهای مردمی دستگیر شدند.

رضایی گفت: عاملان به عمل قبیح خود اقرار کرده‌اند و در حال حاضر تحت نظارت دستگاه انتظامی و قضایی هستند.

رئیس شورای تامین شهرستان جهرم ضمن تشکر از نیروهای خدوم اطلاعاتی، انتظامی، قضایی،سپاه، بسیج و نیروهای مردمی تاکید کرد که با هرگونه ناامنی و کسانی که قصد اخلال در نظم عمومی را داشته باشند به شدت برخورد خواهیم کرد. پرونده در مرحله تحقیقات است و به همین دلیل جزئیات بیشتری از این موضوع بیان نشد.

اما در این بین رسانه‌های بیگانه ساکت ننشته و به دنبال شایعه پراکنی و بهربرداری از این اتفاق که توسط ارازل و اوباش رخ داده بود شدند و خبری که در بین شبکه‌های اجتماعی موبایلی و برخی شبکه های معاند دست به دست می‌شد فقط یک جمله بود؛ حمله به دختران و زنان جهرمی با چاقو!

بسیجیان به زنان چاقو می زنند!

بعد از انتشار این خبر سیل شایعات و اخبار ضد و نقیض بود که به مدد شبکه‌های اجتماعی موبایلی دست به دست چرخید و شاید عجیب‌ترین بخش این شایعات، تهمت انتصاب ضاربان به بسیج بود.

ضاربین با چه انگیزه و به چه کسانی حمله می کردند؟

در حوادث جهرم حدود هشت نفر از زنان و دختران که تعدادی از آنان دانشجو نیز بوده‌اند مضروب شدند. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد متعرضین با انگیزه لذت جویی و براساس تمایلات حیوانی خود این حرکات را انجام می داده‌اند.

بسیجیان و چادری ها مضروبین اصلی حادثه

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد برخی حادثه دیدگان و یا خانواده‌های آنان موید این است که همه بانوان مورد نظر، چادری بوده و نوع عفت و حیای آنان در مقابل مزاحمین، برخورد دیوانه وار و شنیع آنان را به دنبال داشته است.

دانشجویان آسیب دیده غالباً عضو بسیج دانشگاه خود بوده و از جایگاه مطلوب علمی و دینی برخوردار هستند.

حتی در این میان گفته می شود که برخی از این بانوان از اعضای فعال بسیج و متعلق به خانواده‌های مذهبی و بعضاً فرزند پاسداران انقلاب اسلامی هستند.

اما با هوشیاری مسئولان و نیروهای امنیتی استان و بسیج باعث شد این بار نیز خواب دشمنان قسم خورده این مرز و بوم تعبیر نشود و مثل گذشته سیلی محکمی از جوانان و مردم بصیر و ولایتمدار این کشور بخورند.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا