حاشیه‌نگاری از مناظره امروز دانشگاه علم و صنعت

بصیر، برنامه مناظره میان علی شکوری‌راد و مهرداد بذرپاش نمایندگان اسبق و کنونی مجلس شورای اسلامی که امروز ۱۶ آذر به‌مناسبت روز دانشجو در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، حاشیه‌هایی به شرح زیر داشت:

* به گفته بذرپاش پیش از برگزاری مناظره برگه‌هایی با هدف منحرف کردن موضوع مناظره به تعداد زیاد میان دانشجویان توزیع شده بود.

* پس از طولانی شدن سخنرانی حجت‌الاسلام عباس نبوی میهمان ویژه این مناظره که خود از دانشجویان پیرو خط امام بود، دانشجویان به کرات با کف زدن از وی خواستند سخنان خود را به اتمام برساند.

* هنگام دعوت مجری برنامه از شکوری‌راد و بذرپاش برای حضور پشت میز مناظره گروهی از دانشجویان شعار «اصلاحات زنده باد موسوی پاینده باد» و عده‌ای دیگر نیز در پاسخ شعار «مرگ بر فتنه‌گر» سر دادند.

* در مقابل جمعی دیگر پلاکاردهایی با جملات «انجمن اسلامی آمریکایی نمی‌خواهیم»، «آزادی زندانی سیاسی خیانت است به قانون اساسی» به جمعیت نشان می‌دادند.

 

* هنگام آغاز مناظره و در حین آن پلاکاردهایی با مضامین حمایت از فتنه‌گران توسط عده‌ای دانشجو بالا گرفته ‌شد.

* پس از شروع مناظره و آرام نشدن فضا هر دو گروه دانشجویی از یکدیگر می‌خواستند تا اول طرف مقابل، پلاکاردهای خود را پایین آورد.

* هم شکوری‌راد و هم بذرپاش سخنان خود را با دعای «اللهم عجل لولیک الفرج …» آغاز کردند.

* در حالی که شکوری‌راد جملات خود را در سکوت دانشجویان مخالفش به پایان می‌برد، سخنان بذرپاش مکرر توسط مخالفانش قطع می‌شد.

* شکوری‌راد در بخشی از سخنان خود پس از آنکه چند بار از دانشجویان اصلاح‌طلب اقرار گرفت که خواهان استقلال کشور و دستیابی به انرژی هسته‌ای هستند، رو به دانشجویان بسیجی کرد و پرسید: «آیا شما ولایت فقیه را می‌خواهید؟» بعد رو به طیف اصلاح‌طلب جلسه کرد و پرسید: «آیا شما هم قانون اساسی را می‌خواهید؟» سپس با فریاد خطاب به هر دو طرف گفت: شما چه می‌خواهید؟ شما چه می‌خواهید؟ شما چه می‌خواهید؟

* وی در پاسخ به سؤالی درباره چرایی حمایت خود از علی مطهری با وجود توهین‌هایی که از تریبون مجلس به برخی نمایندگان کرده است، گفت: باید دید آیا توهین علی مطهری منصفانه بوده است یا ؟!

* نماینده مجلس ششم با تأکید بر اینکه ما تعریفی از فتنه نداریم از همه دانشجویان خواست شعار «مرگ بر فتنه‌گر» سر دهند.

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا