خواسته های دانشجویان دانشگاه پردیسان فریدونکنار و پاسخ معاون فرهنگی

دانشجویان: کیفیت غذا بد و قیمت زیاد است/ فضای سبز به درد دانشجو نمی خورد/ آقاپور: مشکلات را انکار نمی کنیم/ موسسه آموزش عالی نوپا است

به گزارش بصیر، در حاشیه برگزاری آئین نکوداشت روز دانشجو در سالن آمفی‌تئاتر شهید بصیر فریدونکنار با تعدادی از دانشجویان موسسه آموزش عالی پردیسان این شهرستان در مورد مشکلات موجود در این دانشگاه به گفت‌و‌گو نشستیم.

تعداد زیادی از این دانشجویان که در مقطع کارشناسی درس رشته های مختلف درس می خواندند مشکلات زیرساختی و سخت‌افزاری را بزرگترین دغدغه های خود در این موسسه دانستند و خواستار رسیدگی مسئولانی این دانشگاه به مشکلات‌شان شدند.

دانشجویی که در رشته عمران درس می خواند و از ترس اینکه شاید با گفتن نامش شهریه اش افزایش یابد از معرفی خود سر باز زد، گفت: در هر ترم برای امور فرهنگی ۲۵ هزار تومان بر روی شهریه می گذارند و در حالیکه هیچ گارایی ندارد، اینترنت نیز همیشه قطع است و درب های کلاس نیز مشکل دارد و با لگد باز می شود.

وی افزود: فقط فضای سبز را درست کردند در حالیکه این ها به درد دانشجو نمی خورد.

حسین شفیعی دانشجوی دیگری بود که با ما به گفت‌و‌گویی کوتاه نشست.

وی با اشاره به مشکلات این دانشگاه، اظهار داشت: دسترسی به سلف دانشگاه به دلیل دوری از مکان درس ما سخت است، چرا که زمان کلاس طوری تنظیم می شود که نمی توانیم از سلف استفاده کنیم.

شفیعی خاطرنشان کرد: سایت از مکان درس خواندن ما دور است، از نظر علمی اساتید خوب هستند اما بیشتر مشکلات سخت افزاری داریم.

محسن عابدینی دیگر دانشجوی این دانشگاه، اذعان داشت: فضای دانشگاه کوچک و نظافت در دانشگاه نیز ضعیف است، قیمت غذا نیز نسبت به کیفیت آن بالا است، اساتید یک درمیان خوب اند، به نظر می رسد بعضی ها با مدرک لیسانس تدریس می کنند.

دکتر رضا آقاپور معاون فرهنگی موسسه آموزش عالی پردیسان فریدونکنار در گفت‌و‌گو با بصیر و در پاسخ به این نکات، اظهار داشت: مشکلات موسسه های آموزش عالی در همه جا وجود دارد چرا که نوپا هستند، ما نیز مشکلات در این زمینه را انکار نمی کنیم و امیدوارم بتوانیم با کمک همین دانشجویان این مسائل را حل کینم.

وی افزود: اما در زمینه قیمت نهار باید به دانشجویان این موسسه بگوئیم که ما قیمت زیادی نمی گیریم، چرا که صندوق رفاه وزارت علوم این قیمت را مصوب می کند و بر اساس آن از دانشجو پول دریافت می کنیم.

آقاپور با اشاره به مبلغ دریافتی ۲۵ هزار تومان در امور فرهنگی، گفت: مبلغی را برای امورفرهنگی و دانشجویی می گیریم تا همایش های فرهنگی، علمی و ورزشی و جشن ها و مناسبت های مذهبی را برگزار می کنیم و برنامه های زیادی نیز در دستور کار داریم که این مبالغ در جای خود هزینه خواهد شد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا