آب زاینده رود بالا آمد؛ مترو زیر آب رفت+عکس

بصیر، اوایل آبان ماه سال جاری بود که با باز شدن دریچه‌های سد زاینده رود، دوباره وضعیت آب شرق اصفهان بهبود پیدا کرد و اطرافیان روخانه زاینده رود در استان اصفهان شاهد عبور آب از این رودخانه بودند.

برخی از خبرها حاکی از ادامه دار بودن این وضعیت برای استان اصفهان تا بهار سال بعد بودند؛ اما با گذشت یک ماه دریچه‌های این سد بسته شد و عده‌ای از این وضعیت ناراضی شدند.

در این میان اتفاق عجیبی رخ داد و با بالا آمدن آب رودخانه زاینده رود، ایستگاه متروی نزدیک به سی و سه پل اصفهان یعنی ایستگاه هتل پل، زیر آب رفت تا آب همه تونل هوارسان این ایستگاه را فرا بگیرد.

آب زاینده رود بالا آمد؛ مترو زیر آب رفت

سازمان قطار شهری اصفهان و حومه مسوولیت ساخت و بهره‌برداری متروی اصفهان را بر عهده دارد که تا کنون خبری از این موضوع را منتشر نکرده است.این خط از شمال شهر اصفهان شروع شده تا ترمینال مسافربری صفه در جنوب امتداد دارد.

آب زاینده رود بالا آمد؛ مترو زیر آب رفت

طول کل مسیر حدود ۲۰ کیلومتر است و حدود ۲۱ ایستگاه در طول آن ساخته خواهد شد. ایستگاههای این خط عبارتند از: پاسداران، ایستگاه کاوه، ایستگاه مدرس، ایستگاه شهدا، ایستگاه تختی، ایستگاه هتل پل، ایستگاه شریعتی، ایستگاه آزادی، ایستگاه مرداویج، ایستگاه فنی حرفه‌ای، ایستگاه کوی امام و ایستگاه صفه عبور مترو در عمق، همراه با حفاری‌ها و تخریب‌های زیادی در سطح زمین است. در حال حاضر محوطه­های وسیعی در محل ایستگاههای شهدا، تختی، امام­ حسین (ع)، شریعتی و آزادی گودبرداری شده‌است.

تلاش برای این همه عملیات عمرانی در نزدیکی برخی نقاط خاص اصفهان عهد صفوی همچون باروی اصفهان، دروازه دولت، ورودی عباس­ آباد، محل سردر و کاخ هزارجریب، مایه نگرانی است.

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا