نارضایتی مددجویان کمیته امداد از بانک رسالت قائم‌شهر/ خودکفایی؛ آرزوی دست نیافتنی خانواده‌های نیازمند!

بصیر، پرداخت وام خوداشتغالی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) از اقدامات حمایتی این نهاد در ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت معیشتی خانواده بزرگ کمیته امداد است که به برکت نظام مقدس جموری اسلامی تاکنون خدمات در خور توجهی در حوزه‌های مختلف خدمات‌رسانی به این قشر نیازمند ارائه شده است.

اعطاء تسهیلات خوداشتغالی یکی از حمایت‌های این نهاد در کمک به وضعیت معیشتی و بهبود زندگی مددجویان نیازمند است که با تامین منابع مالی و معرفی مددجویان، بانک‌های عامل موظف به پرداخت تسهیلات تخصیصی هستند.

نارضایتی مددجویان کمیته امداد از بانک رسالت قائم‌شهر

در این راستا علی‌رغم خدمات ارزشمند بانک‌ها در حسن انجام تعهداتشان، متأسفانه بانک رسالت قائم‌شهر در فرایند عملیات بانکی از تشکیل پرونده تا پرداخت وام با ایجاد موانع و برخوردهای نامناسب موجبات ناراحتی و نگرانی متقاضیان را در پی دارد.

ایجاد معطلی و سخت‌گیری در قبول ضامن و ضمانتنامه‌ها از جمله مشکلات متقاضیان مددجوی معرفی شده به این بانک است که علی‌رغم خواستن سه ضامن معتبر، درخواست کسر اقساط از ضامن مشکلات و نارضایتی متقاضیان را در اخذ وام اشتغالزایی بدنبال دارد، این در حالی است که دیگر بانک‌ها بدون کسر اقساط و با سهولت نسبت به پرداخت تسهیلات به این قشر محروم اقدام می‌کنند.

مددجویان قائم‌شهری قادر به تهیه این ضمانت‌نامه‌ها نیستند

در پی انتقال این مشکلات توسط مددجویان به کمیته امداد خمینی(ره) قائم‌شهر، مسئولین این نهاد قول دادند با انتقال این مشکلات به کارگروه اشتغال مددجویان استان و فرمانداری شهرستان مشکل مددجویان در بانک رسالت را برطرف کنند.

بانک رسالت قائم‌شهر که اولین بار متعهد به پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مدجویان کمیته امداد امام(ره) شده، متاسفانه این بانک در قبال اصرار و التماس مددجویان که معرفی ضامن همراه با ارائه کسر اقساط برای آنها امکان پذیر نیست، هیچ توجهی به خواسته‌ها و مشکلات متقاضیان ندارد و ادامه این روند موجب نارضایتی و سردگمی مددجویان در این بانک شده است.

مددجویان این شرایط را ندارند و نمی توانند از این خدمات بهره ببرند

با توجه به مصوبه اخیر جلسه مشترک کارگروه اشتغال استان مازندران و شهرستان در محل فرمانداری قائم‌شهر که بانک‌ها ملزم به فراهم کردن شرایط آسان در پرداخت تسهیلات به مددجویان شدند، عملکرد و رفتار بانک رسالت قائم‌شهر مغایر با تصمیمات استانی و شهرستانی است و در اعتراض و سوال برخی مددجویان و ضامن که ارائه کسر اقساط مقدور نیست، آنها را تهدید به عدم پرداخت وام خوداشتغالی کرده و تنها راه اخذ تسهیلات توسط مددجویان محروم کمیته امداد امام خمینی(ره) در این بانک را ارائه کسر اقساط ضامن معتبر اعلام کرده است.

در پایان باید به این نکته اشاره کرد که افرادی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار می‌گیرند از اقشار بی‌بضاعت و ضعیف جامعه هستند که هدف از اعطای تسهیلات به این قشر محروم، خارج شدن از چتر حمایتی کميته امداد و خودکفایی این مددجویان است، متاسفانه کمتر به این موضوع توجه می‌شود و قرار دادن شرایط سخت برای این افراد ممکن است در دراز مدت تبعات و آسیب‌های اجتماعی به بار آورده و در نهایت گریبان جامعه را بگیرد.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا