تنفس مصنوعی به فتنه به بهانه 16 آذر

تکرار حوادث سال ۸۸ در روز دانشجو بعد از ۵ سال/ادامه گستاخی ها به ساحت مقدس امام(ره)/انتظار مردم از دولت برای پاسخگویی به مطالباتشان در ۹دی+تصاویر

بصیر، روز گذشته مراسم ۱۶ آذر در دانشگاه‌های کشور در حالی برگزار شد که تنها چند ساعت مانده به سخنرانی منتقدان دولت در دانشگاه‌ها به آنها اطلاع داده شد که برنامه آنها از سوی وزارت علوم لغو شده است و آنها نمی توانند در روز ۱۶ آذر در دانشگاه‌ها سخنرانی داشته باشند.

این در حالی بود که سخنرانان دیگری که سابقه طولانی در فتنه داشتند سخنرانی های متعدد خود را در دانشگاه‌های کشور انجام داده و کسی مانع برگزاری برنامه‌های آنها در دانشگاه ها نشد.

اجرای این برنامه‌ها با حضور فتنه‌گران در دانشگاه‌ها حاشیه‌های زیادی را به همراه داشت که دانشجونماها با حمایت از این سخنرانان به این حاشیه‌ها دامن زدند.

 

شعار رفع حصر در کنار خاموشی اجباری منتقدان دولت

معین، جلایی‌پور، مطهری، عباس عبدی، شریعتی و… از فتنه‌گران و حامیان فتنه بودند که در دانشگاه‌هایی که حضور یافتند با حمایت از فتنه، باعث شدند تا دانشجونماهایی که منتظر چنین فرصت‌هایی بودند از فرصت استفاده کرده و دانشگاه‌ها را به اغتشاش بکشانند.

این دانشجویان با برنامه ریزی‌های قبلی پیام تصویری یکی از سران فتنه را در جشن‌های خود پخش کرده و خواستار آزادی سران فتنه شدند.

دانشجویان مسئله دار با بازگشت به فضای دانشگاه و سوء استفاده از فضایی که مسئولین دانشگاه‌ها برای آنها فراهم کرده بودند توهین های گسترده ای به نظام جمهوری اسلامی، قرآن، ولایت فقیه و رهبری داشتند.

 

توهین به عکس امام خمینی در حضور علی مطهری

این افراد همان کسانی بودند که در سال ۸۸ عکس امام را پاره کرده و خیمه‌های امام حسین را به آتش کشیدند؛ در جایی دیگر در روز عزای امام حسین(ع) با سوت و کف زدن مراسم عزای ایشان را تبدیل به جشن پایکوبی کردند.

در مراسم ۱۶ آذر دانشکده فنی دانشگاه تهران که با حضور علی مطهری برگزار شد، عده ای با وارونه کردن عکس امام خمینی در کنار عکس خاتمی، نشان دادند که افکار واقعی این فتنه‌گران در حقیقت چیست و مخالفت‌های اصلاح‌طلبان در اصل با امام خمینی(ره)، انقلاب و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

در مراسمی دیگر در دانشگاه آزاد تهران واحد جنوب شعار «استقلال آزادی جمهوری اسلامی» به شعار «اصلاحات، آزادی، جمهوری عدالت» تبدیل شده و یکی از مهمانان برنامه با توهین به علمای دین و مسئولان ارشد نظام، آیاتی از قرآن را زیر سوال برد.

 

سریال توهین به امام خمینی در ۱۶ آذر ۹۳ تکمیل شد

در حالی این اتفاق صورت می گیرد که عیسی سحرخیز، مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد دولت خاتمی اذعان کرده بود که بسیاری از اصلاح‌طلبان برخلاف اول انقلاب دیگر علاقه‌ای به امام خمینی ندارند.

از طرف دیگر جلایی پور هم به عنوان یک اصلاح‌طلب فعال در فتنه پروژه اگر امام زنده بود را کلید زد و در حالی که مواضع امام را تحریف می کرد امام را در تیم خود و هم فکران خود قرار می داد.

این استحاله اصلاح‌طلبی تا جای پیش رفت که احمد پورنجاتی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم در اظهاراتی عجیب با زیر سوال بردن انقلاب اسلامی، علت اصلی انقلاب در سال ۵۷ را عرق خوری و مستی برخی دانست.

اتفاقات ۱۶ آذر ۹۳ مانند اتفاقات ۱۶ آذر ۸۸ در دانشگاه‌ها و حتی در جایی بدتر از آنها بود؛ کسانی که عکس امام را در آن روزها پاره کردند امروز علناً اعلام کردند که از آرمان های امام فاصله گرفته اند.

افرادی که روزی پشت سر سران فتنه ایستاده بودند و امنیت ملی را به خطر انداختند و خون های بسیاری را در این مسیر ریختند، امروز با حمایت‌های مسئولین دانشگاهی، دانشگاه را به پیاده نظام برای خود تبدیل کردند و شعار آزادی سران فتنه را دادند.

 

این در حالی است که رسانه‌های بیگانه با انتشار گسترده اخبار و عکس های جشن ۱۶ آذر دیروز اظهار امیدواری کردند که به زودی سران فتنه آزاد می شوند؛ این اخبار با خوش حالی زاید الوصفی توسط این رسانه ها منتشر می شد.

 

خوشحالی رسانه های معاند از سخنان روحانی در ۱۶ آذر

هماهنگی زیاد میان فتنه‌گران سال ۸۸، اصلاح طلبان، دانشجو نماهایی که سر دسته اغتشاشات در دانشگاه‌ها بودند با رسانه‌های بیگانه نکته قابل تأملی است که از جریان دیروز در سراسر کشور می توان نتیجه گرفت دست های پشت پرده به دنبال سوء استفاده از جنبش  دانشجویی در روز گذشته بودند.

رسانه های معاند نظام با محور قرار دادن این شعار ها و مهمانان روز دانشجو امید تازه ای به فتنه جدید در کشور بسته اند و سخنان روحانی درباره پاسخ وی به رفع حصر را محور قرار داده اند.

اگرچه هزینه های بسیاری در اختیار دانشجویان و جشن دانشجویی ۱۶ آذر در دانشگاه هایی که میزبان عناصر فتنه گر و طرفداران آنها بودند، قرار گرفته بود تا دانشگاه ها را به آشوب بکشانند، از طرف دیگر دانشگاه‌هایی که خواستار برگزاری یک جشن کوچک دانشجویی در دانشگاه خود بودند به خاطر نداشتن بودجه نتوانستند این جشن را برگزار کنند.

محور جریان‌های روز ۱۶ آذر در دانشگاه ها حاشیه های حضور روحانی در مراسم ۱۶ آذر دانشگاه علوم پزشکی ایران بود که در ابتدای سخنرانی روحانی عده‌ای با شعار «هزار روز گذشته موسوی برنگشته» و «پیام ما روشنه حصر باید بشکنه» از سران فتنه حمایت کردند.

در میان صحبت های رئیس‌جمهور پس از شعار عده‌ای در حمایت از سران فتنه فردی با صدای بلند فریاد زد آقای رئیس‌جمهور شما برای شکستن حصر قول دادید که رئیس‌جمهور گفت: راه ما همان است که به شما وعده دادیم و وعده ما با شما شکستنی نیست. در این زمان دانشجویان فریاد روحانی، روحانی، حمایتت می‌کنیم سر دادند و روحانی گفت خواسته من همین است که شما می‌فرمایید.

روحانی در جلساتی دیگر نیز به طور غیر مستقیم قول رفع حصر را به مخاطبان خاص خود داده بود که این وعده های روحانی هر بار روح جدیدی را به فتنه ۸۸ در کشور می دهد.

اگرچه روحانی تا کنون در راستای رفع حصر قدمی بر نداشته است؛ اما اظهار نظرهای این چنینی باعث شده است تا جریان فتنه در کشور دوباره یارگیری های خود را شروع کرده و به تکاپو بیفتد تا فتنه ای جدید در کشور به راه بیندازد.

با اظهارات دیروز روحانی قطعاً فضای کشور برای فعالیت فتنه گران بازتر می شود؛ این در حالی است بارها مقام معظم رهبری تأکید کرده اند که فتنه جزء خطوط قرمز نظام است و باید مسئولین فاصله خود را با این خطوط قرمز رعایت کنند.

رابطه فراموش کردن پیام مردم در ۹ دی و وعده هار رفع حصر با اعتدال/ اعتدالی از جنس افراط

با نزدیک شدن به ۹ دی ماه و خواسته بزرگ مردمی در خصوص محکومیت سران فتنه و اعدام آنها، روحانی باید پاسخ صریحی نیز به مردم در ۹ دی بدهد.

یکی از مطالبات مردم در ۹ دی پایان گرفتن فتنه در کشور و همچنین محاکمه سران فتنه بود؛ آیا روحانی با وعده های رفع حصر می خواهد پیام بزرگ مردم در ۹ دی ماه را نادیده گرفته و در مقابل طیف عظیمی از مردم که در ۹ دی ماه سال ۸۸ فتنه را خاموش کردند،‌ بایستد؟

 

قطعاً شعار اعتدال که روحانی از ابتدای دوران ریاست جمهوری خود سر داده است با حمایت از یک گروه اقلیت در کشور و رسیدگی به خواسته‌های آنها در حالی که اکثر مردم خواستار محاکمه سران فتنه هستند، متناسب نیست و خاموش کردن صدای منتقدان دولت در مراسم ۱۶ آذر و حمایت از مخالفان نظام در این مراسم قطعاً نه تنها اعتدال نبوده بلکه نمونه ای از افراطی گری وزارت علوم در روز ۱۶ آذر است. 

باید به این نکته اشاره کرد که اتفاقات دیروز در دانشگاه های کشور نمونه کاملا کپی شده از اتفاقات و جریان فتنه در ۱۶ آذر سال ۸۸ بود که با حمایت رسانه‌های بیگانه،‌ افرادی در داخل دانشگاه‌ها را به آشوب کشیدند.

دانشجویانی که با دست‌بند های سبز و بازوبند های انتظامات فضای دانشگاه را به فضایی تبدیل کردند تا هر کس که بخواهد به نظام و انقلاب توهین کند به راحتی بتواند در سایه حمایت از آنها این اقدامات را انجام دهد.

 در حالی که در فتنه ۸۸ شعار هم غزه ، هم لبنان جانم فدای اسلام تبدیل به شعار نه غزه و نه لبنان، جانم فدای ایران شد، شعار «استقلال آزادی جمهوری اسلامی» از سوی احسان شریعتی به شعار «اصلاحات، آزادی، جمهوری عدالت» تبدیل شد.

 

 

 

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا