همزمان با روز 16 آذر

آئین نکوداشت روز دانشجو در موسسه آموزش عالی پردیسان فریدونکنار برگزار شد

به گزارش بصیر، آئین گرامیداشت روز دانشجو از سوی موسسه آموزش عالی پردیسان فریدونکنار، با حضور اساتید، کارکنان، دانشجویان و سردار نانواکناری فرمانده ۸ سال دفاع مقدس در سالن آمفی‌تئاتر شهید حاج حسین بصیر این شهرستان برگزار شد.

دانشجو نباید آلت دست جریان های سیاسی شود

دکتر غلامرضا پیروز رئیس موسسه آموزش عالی پردیسان در حاشیه برگزاری این آئین در گفت‌وگو با خبرنگار بصیرنیوز، ضمن تبریک فرارسیدن روز دانشجو، اظهار داشت: ۱۶ آذر روز افتخار برای جامعه اسلامی ایران است، چرا که دانشجویان ما به عنوان نماد این حرکت دانشجویی در برابر ظلم، به شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی این روز را بزرگ می شمرند و جشن های دانشجویی برگزار می کنند، در دانشگاه پردیسان هم این روز بزرگ را جشن گرفتیم و سعی کردیم که به دنیا بفهمانیم که دانشجو باید بدون اتکا به غرب و شرق روی پای خود بایستد، باید به داشته های خود متکی باشد و برای رسیدن به منویات این ملت بزرگ، تلاش کند.

رئیس موسسه آموزش عالی پردیسان فریدونکنار در ادامه خاطرنشان کرد: دانشجویان مهندسی شیمی این شهر در بین تمامی دانشگاه های ایران به رتبه پنجم در مسابقات کمیکار دست پیدا می کنند و این نشان می دهد که ما می توانیم با خود باوری به نتایج خوبی برسیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح ویژگی های یک دانشجو، اظهار داشت: رویکرد مقام معظم رهبری به دانشجو یک رویکرد جامعی است، ما در ابتدا توصیه می کنیم همچون منویات رهبری ابتدا درس بخوانند و در کنار آن نیز سیاسی باشند نه سیاست زده و  در ادامه متکی به اخلاق های انسانی و اسلامی شوند.

پیروز افزود: دانشجو باید به سرنوشت خود حساس باشد، یک دانشجو نمی تواند تمام انرژی خود را بر روی درس بگذارد اما بر سرنوشت سیاسی اجتماعی‌اش بی تفاوت باشد، در عین حال باید مواظب باشد آلت دست جریان های سیاسی قرار نگیرد.

پیروز در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه بحث اشتغال این دانشجویان با توجه به مدرک‌گرا بودن دانشگاه ها، چه می شود، گفت: اشتغال مشکل دنیاست و برای آن در دنیا تظاهرات می کنند، ما نیز با این مشکل روبه‌رو هستیم اما تا ما دانشجوی مدرک دار نداشته باشیم نمی توانیم بستر را برای اشتغال ایجاد کنیم، اما زمینه برای اشتغال جوانان را باید دولت فراهم کند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا