فرمانده 8 سال دفاع مقدس تاکید کرد

لزوم ورود دانشگاه‌ها در بحث های مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی

به گزارش بصیر، سردار ولی‌الله نانواکناری در جمع دانشجویان فریدونکنار در سالن آمفی‌تئاتر شهیدبصیر این شهرستان، اظهار داشت: هر صدای رهایی‌بخش و نهضتی در هرگوشه جهان بلند می شد، به غرب و یا شرق وابسته بود و اگر در سلطه این دو قدرت نبود، محکوم به شکست می شد.

وی تصریح کرد: تنها نهضتی که توانسته با شعار نه شرقی و نه غربی با الهام از قیام و نهضت کربلا و جدای از دو تفکر حاکم بر جهان با تفکری جدید انقلابش را به ثمر برساند نهضت امام(ره) بود.

این فرمانده دفاع‌مقدس با بیان اینکه زمینه‌ساز پیروزی نهضت امام(ره) جوانانی بودند که ۱۶ آذرها را به وجود آوردند، اذعان داشت: در تداوم حرکت رهایی‌بخش، نهضت و قیام امام، با شعار نه شرقی و نه غربی به پیروزی می رسد و این شعار منافع استکبار جهانی را به خطر می اندازد.

نانواکناری در ادامه با بیان اینکه غرب هر روز توطئه و اقدام‌هایی برای از بین بردن نظام انجام می دهد، اظهار داشت: در آن زمان اتحادی از کمونیست و امپریالیست، ورشو و ناتو را به وجود آوردند تا این نهضت را از بین ببرند.

فرمانده دفاع‌مقدس با بیان اینکه عواملی چون ترور، انفجار و گروه های خلق‌الساعه‌ای چون کوموله و فرقان را برای براندازی این نظام راه انداختند، گفت: در تداوم مقاومت و ایستادگی با استکبار به سرکردگی غرب، مسئولیت دانشگاه ها و دانشجویان سنگین است و آنها باید مواضع صحیح و راه‌گشایی را تبیین کنند.

نانواکناری با اشاره به اینکه دانشگاه باید مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی را در دستور کار خود قرار دهد، اذعان داشت: مدیریت جهادی یعنی به کارگیری توان مادی، علمی، معنوی و انسانی در خدمت مردم برای رضای خداوند که در تحقق آن باید به ویژگی هایی جون خدمت به مردم، خلوص‌نیت، آینده‌نگری، تکیه بر علم و ترجیح منافع جمعی بر منافع شخصی توجه ویژه‌ای شود.

وی همچنین با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی با تاکید بر اینکه استکبار جهانی در جهت وابستگی کشور به خود است، خاطرنشان کرد: برای اینکه در برابر زیاده‌خواهی های آنان ایستادگی کنیم، باید از تولیدات داخلی حمایت شود و به دانش و تکنولوژی و خودکفایی تولید دست یابیم.

نانواکناری افزود: همچنین کاهش وابستگی به نفت، جلوگیری از صادرات نفت خام با توجه به پتانسیل‌های موجود و مقاومت اقتصادی از مهمترین راهکارهای مقابله با این زیاده‌خواهی ها است.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه ظرفیت کشور از جهت نیروی انسانی، منابع طبیعی و موقعیت جغرافیایی بسیار بالا است، می توانیم با توکل بر خداوند و اتکا به مردم کشوری آباد، آزاد و با اقتدار داشته باشیم.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا