سرپرست فرمانداری فریدونکنار

سرانه مصرف ماهی در فریدونکنار بسیار پائین است

DSCN9713

به گزارش بصیر، حجت‌الله عصمتی در کلاس آموزشی طبخ آبزیان در دانشگاه پردیسان فریدونکنار، اظهار داشت: بیش از ۵۰ درصد از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند که در زمینه آشپزی توانمندی های زیادی دارند.

وی با بیان اینکه ماهی و گوشت سفید غذایی سالم است، اذعان داشت: با توجه به شیوع بیماری های قلبی و عروقی که مهمترین عامل آن چربی است، سفارش پزشکان به مصرف گوشت های پروتئینی به ویژه ماهی برای تضمین سلامتی افزایش یافت.

سرپرست فرمانداری فریدونکنار در ادامه خاطرنشان کرد: در استان مازندران سرانه مصرف گوشت ماهی ۲۲ کیلوگرم و در فریدونکنار ۸ کیلوگرم است که نسبت به استاندارد های جهانی بسیار عقب تر هستیم.

عصمتی با اشاره به اینکه ماهی به عنوان یک برند در فریدونکنار مطرح است، افزود: ما با کشورهای پیشرفته بسیار فاصله داریم، مازندران استانی ساحلی است و به سمتی می رود که رویکرد استفاده از این ماده مغذی بالا رود.

وی اذعان داشت: ما باید در این زمینه فرهنگ سازی کنیم و برگزاری این همایش ها و کلاس های آموزشی به این امر کمک می کند تا جامعه به سمت سلامت مردم تضمین شود.

 

سرپرست فرمانداری فریدونکنار گفت: باید برای سلامت مردم این شهرستان دغدغه داشته باشیم، ذائقه فرزندان مان تغییر کرده و به سمت غذاهای مضر می رویم که این جشنواره ها به مقابله با این مر کمک می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا