چین ارسال پیامک‌های دینی را ممنوع کرد

بصیر، دولت چین در ادامه سیاست‌های اسلام هراسانه خود در این کشور اعلام کرد ارسال هرگونه پیامک و یا پیام اینترنتی دینی در استان اویغورستان تا ۵ هزار دلار جریمه خواهد داشت.

براساس این گزارش، دولت چین طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن برای ارسال هرگونه پیامک دینی و یا پیام اینترنتی که مضمونی دینی داشته باشد شهروندان مسلمان اویغورستان و اورومچی مجبور به پرداخت جریمه نقدی شوند.

دولت چین مدعی است که این گونه پیام‌ها باعث از بین رفتن وحدت ملی و ضربه زدن به ملیت چینی می‌شود. با توجه به همین موضوع دولت می‌تواند از ارسال کنندگان چنین پیام‌هایی بین ۵ تا ۳۰ هزار یوآن (۳۰ هزار یوآن معادل ۵ هزار دلار می‌شود) دریافت کند.

چند هفته پیش نیز دولت چین در دوره جدیدی از اقدامات ضد اسلامی خود در منطقه ترکستان این کشور اعلام کرده است که باید تمام کلاس‌های قرآن و احکام خصوصی موجود در این منطقه تعطیل شود.

به استناد رسانه‌های دولتی چین، دولت این کشور در آخرین اقدام خود ۲۶ کلاس خصوصی قرآن را کشف کرده است که در رابطه با آن ۳۵ نفر حبس شده‌اند. پلیس چین اعلام کرده است که با کشف این کلاس‌ها که اقدام به آموزش‌های دینی غیرقانونی می‌کرده‌اند ۱۹۰ کودک مسلمان چینی را از آموزش‌های زیان آور حفظ کرده است.

دولت چین از چندین سال گذشته با بیان اینکه هدف از اقدامات خود مقابله با گروه‌های تندرو و نیز تجزیه طلبان است دست به اقدامات ضد اسلامی فراوانی زده است که آخرین مورد آن اعلام ممنوعیت روزه در ماه مبارک رمضان و مقرر کردن جریمه و مجازات برای آن بود.

همچنین زنان مسلمان چینی نیز از داشتن هرگونه حجاب اسلامی منع شده‌اند.

در اقدامی عجیب‌تر دولت چین اعلام کرده است که دانش آموزان مسلمان نه تنها در محیط‌های اجتماعی بلکه در خانه نیز حق انجام هیچ گونه اعمال مذهبی ندارند و در صورت کشف این عمل آن‌ها نیز جریمه خواهند شد.

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا