حترام به همسر راهی برای صمیمیت با دختر

بصیر، خدیجه مصطفی‌پور با عنوان اینکه مادر الگوی فرزند خود در منزل است و پدر باید در این الگوپذیری نقش بسزا و مناسبی را ایفا کند، اظهار داشت: یک پدر، برای این که بتواند با دخترش رابطه صمیمی و پدرانه‌ای را برقرار کند، باید به همسرش احترام بگذارد.

وی افزود: اگرچه دخترها عاشق پدرهایشان هستند اما همیشه مادر خود را به عنوان الگوی زندگی‌شان در نظر می‌گیرند. اگر پدر سعی کند به همسر احترام بگذارد، احترام و علاقه دختر  نیز به پدر افزایش می‌یابد.

کارشناس زنان و خانواده ادامه داد: پدرهایی که سعی دارند مادر فرزندشان را در چشمان دخترشان کوچک نشان دهند، در واقع فاصله را با دختر افزایش می‌دهند، به نحوی که کودک با دید خوشایندی به پدر و مادر نگاه نمی‌کند.

مصطفی‌پور به والدین توصیه کرد:دوستان مدرسه فرزندتان را بشناسید و سعی کنید او را به سمت کسی که خانواده موجهی داردسوق دهید؛ زیرا او در مدرسه با دوستانش از هر دری صحبت می‌کند که مادر و پدر نمی‌دانند و پیشنهادات و راهکارهای دوستانش نتیجه تربیت خانوادگی آنها است.

وی با اشاره به اینکه دخترها بیشتر از شنیدن، به شنیده شدن احتیاج دارند، بیان داشت: پدر و مادر سعی کنند بدون هیچ قضاوتی خوب به حرف‌های دخترشان گوش بدهند. دختران برای شنیده‌شدن نیاز به گوش شنوایی دارند که بدون قضاوت گوش دهد؛ البته در مواقعی که می‌خواهند احساسات او را بیشتر درک کنند نظر بدهند.

این کارشناس تصریح کرد: دختران اغلب با دیدن یاد می‌گیرند؛ بنابراین والدین سعی کنند نقش پدری و مادری رادر زندگی‌اش پر رنگ جلوه دهید، اما به یاد داشته باشید کودکان فرق نقش بازی کردن با زندگی طبیعی را می‌دانند.

وی به پدرها توصیه کرد: پدر برای دخترش کتاب بخواند، با او به بازی برود، گاهی به جای سرویس مدرسه تا خانه همراهی‌اش کند و خوراکی‌های دلخواهش را بخرد تا زمینه گفتگوی موثر در آینده فراهم شود.

مصطفی‌پور، وفادار بودن به قول را شرط اعتماد دختر به والدین دانست و گفت: سعی کنید قول‌هایی به دخترتان بدهید که ساده باشد و از عهده‌اش بربیایید، با عدم انجام مکرر عهدهای بسته شده، شأن و بزرگی پدر در چشم فرزند می‌شکند.

کارشناس زنان و خانواده در پایان با اعلام اینکه بسیاری از پدرها فکر می‌کنند بوسیدن دخترشان به دور از شأن پدرانه است، گفت: دختر دوست دارد گرمای دست پدرانه بر سرش کشیده شود و پیشانی‌اش را ببوسد.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا